۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
پاسخ موسی غنی‌نژاد به علی علیزاده

دکتر موسی غنی‌نژاد با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود از مناظره با علی علیزاده (صاحب رسانه جدال) مشروط بر اینکه اصول حرفه‌ای در آن رعایت شود و یا در خاک ایران برگزار شود استقبال کرد.

متن کامل پاسخ دکتر غنی‌نژاد که تحت عنوان «نامه سرگشاده به جناب آقای علی علیزاده» منتشر شده به شرح زیر است:

جناب آقای علی علیزاده،

با درود، در رسانه‌های اجتماعی دیدم از من برای مصاحبه و مناظره دعوت فرموده‌اید و در این دعوت متوجه شدم هم جنابعالی و هم من هدف مشترکی به نام منافع ملی ایران داریم. بنابراین دعوت شما را با کمال میل می‌پذیرم اما از آنجا که هدف نهایی هر دوی ما خدمت به منافع ملی ایران است منطقی‌تر این است این مناظره در خاک ایران برگزار شود یا حداقل متولی برگزارکننده مناظره رسانه‌ای ایرانی باشد تا هم‌میهنانی که امکان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی خارجی را ندارند بتوانند مناظره را مستقیما ببینند. مضافا اینکه به لحاظ حرفه‌ای درست نیست یک طرف مناظره مجری برنامه هم باشد. از اینرو، از همینجا تقاضا می‌کنم رسانه‌های همگانی فعال در ایران، چه رسمی و دولتی مانند صدا و سیمای جمهوری اسلامی، و چه خصوصی و مستقل، که تمایل دارند میزبان این مناظره باشند آمادگی خود را اعلام نمایند.

در این فرصت اندک لازم می‌دانم به اطلاع جنابعالی برسانم هیچگاه در هیچ دولتی مقام اجرایی یا مشاوره‌ای نداشته‌ام و تا آنجا که اطلاع دارم از میان شاگردانم هیچیک تاکنون مقام اجرایی سطح بالا (وزیر یا معاون وزیر) نداشته است. البته اینها هیچکدام فضیلتی برای من نیست اما واقعیتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. در ضمن یادآور می‌شوم هیچگاه کنشگر سیاسی نبوده‌ام و به دلایلی همیشه از آن پرهیز کرده‌ام. من خود را پژوهشگر اندیشه اقتصادی و سیاسی می‌دانم و فراتر از آن هیچ ادعایی ندارم.

جناب آقای علیزاده من شما را فعال رسانه‌ای نسبتا موفقی می‌دانم اما از آنجا که گمان می‌کنم به هر دلیلی عینک ایدئولوژی بر چشم زده‌اید فعالیت شما نه تنها خدمتی به هدف نهایی شما، یعنی منافع ملی، نمی‌کند بلکه چه بسا نتیجه عکس می‌دهد. البته ممکن است داوری شما در باره من نیز همین گونه باشد، در این صورت حداقل فایده مناظره این است که دیدگاه‌های متضاد را در معرض داوری عامه قرار می‌دهد.

بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنم

با عرض ادب و احترام

موسی غنی‌نژاد

هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۲

پ.ن: فردای اقتصاد آمادگی خود را برای برگزاری این مناظره اعلام می‌کند.

در همین رابطه:

🔗خط مناظره/ غنی‌نژاد حسابداری خوانده است؟

‏🔗نسخه صوتی/ مناظره موسی غنی‌نژاد و مسعود درخشان

🔗خط مناظره/ ۱۰ کتاب مهم دکتر غنی‌نژاد

🔗نظرسنجی مناظره/ استدلال کدامیک قانع‌کننده‌تر بود؟

🔗موسی غنی‌نژاد؛ داستان زندگی سرسخت‌ترین حامی اقتصاد آزاد

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار