۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
تصمیم جو بایدن به نفع ایران شد؟

دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به مسئولان اجازه توقیف کشتی‌هایی که نفت تحریم شده ایران را حمل می‌کند، نمی‌دهد.

ایرنا: وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که به دلیل «محدودیت‌های سیاستی» که توسط وزارت خزانه داری وضع شده، به مدت یک سال قادر به توقیف کشتی‌های حامل نفت تحریم شده نیست.

گروهی متشکل از ۱۲ سناتور تحت هدایت «جونی ارنست» از ایالت آیووا در ماه آوریل در نامه‌ای به بایدن نوشتند که تحریم‌های ایالات متحده باید تا کامل‌ترین حد قانون اجرا شود.

در نامه آوریل، ارنست و همکارانش از جمله مارکو روبیو از ایالت فلوریدا، کیرستن سینما از آریزونا، و ریچارد بلومنتال از ایالت کنتیکت نوشتند که دولت بایدن از واحد تحقیقات وزارت امنیت داخلی بمنظور هدف قرار دادن کشتی‌های ایرانی جلوگیری کرده است.

ارنست به عنوان امضاکننده اصلی این نامه مدعی است که دیپلماسی نادرست کاخ سفید، آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بر اساس داده‌های بررسی‌شده توسط تارنماتی «واشنگتن فری بیکن»، دولت بایدن هشت تحریم علیه ایران اعمال کرده و در دوران ترامپ ده‌ها تحریم در این زمینه اعمال شده بود. ایران عمدتا این تحریم‌های غیرقانونی که هیچ مبنای حقوقی نداشته را نادیده گرفته و نفت خود را در همه جا از چین گرفته تا سوریه و آمریکای لاتین فروخته است.

سناتورها از بایدن خواسته بودند به وزارت خزانه داری دستور دهد تا توقیف نفت ایران برای باقیمانده این سال مالی حمایت و تامین مالی شود و توضیح دهد که چرا هیچ بودجه‌ای برای توقیف محموله‌های نفتی ایران که اجرای آشکار تحریم‌های ایران است، وجود ندارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها