۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
آخرین تغییرات قیمتی خودروهای ایرانی/ این خودرو هفته گذشته ۷۰ میلیون ارزان شد

شاخص کل خودرو «فردای اقتصاد» در هفته گذشته بیش از ۴ درصد کاهش یافت و خودروهای داخلی نیز تا ۶۸ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

فردای اقتصاد: هفته گذشته در بازار خودرو دو نیمه متفاوت را شاهد بودیم. در نیمه اول هفته قیمت‌ خودروها در ادامه روندی که در هفته‌های گذشته در پیش گرفته بودند، اندکی ارزان‌تر شدند اما با آغاز ثبت نام برای شرکت در مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه قیمت‌ها نیز مجددا افزایشی شدند. نبود خودروهای شرکت ایران‌خودرو در این مرحله و عرضه تعداد محدودی خودرو نسبت به مرحله قبلی را می‌توان یکی از عوامل بازگشت بازار به مدار صعودی شناخت. با این حال با توجه به افت قیمت خودروها در روزهای نخست هفته، رشد روزهای پایانی نتوانست آمار را به نفع خود تغییر دهد و در مجموع هفته سوم اردیبهشت ماه شاخص کل خودروی «فردای اقتصاد» کاهش ۴.۲ درصدی را ثبت کرد و میانگین قیمت خودروهای داخلی ۴.۷ درصد کاهش یافت.

در این میان بیشترین کاهش ریالی قیمت از آن خودرو تارا اتوماتیک شد. این خودرو در هفته‌ای که گذشت ۶۸ میلیون تومان ارزان‌تر شد و در پایان هفته ۸۹۲ میلیون تومان قیمت خورد. پس از آن پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای کاهش قیمت ۵۷ میلیون تومانی (معادل ۷.۳ درصد) را تجربه کرد تا بیشترین کاهش قیمت درصدی در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت ماه از آن این خودرو شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار