۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
فعالیت عجیب اولین پاساژ بنگاه املاکی در این شهر

سید جواد سادات ـ مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: بسیار ضروری است تا در شهرهای جدید پردیس و پرند شناسایی‌ها سریع باشد تا اخلالگران بازار مسکن شناسایی شوند، مسئله پردیس تبدیل به یک غده سرطانی شده، تنها در یک پاساژ در پردیس تمام مغازها تبدیل به بنگاه معاملات املاک شده و مشاغل دیگر از هویت خارج شده‌اند. ضروری است تا این مسئله هرچه سریعتر ساماندهی شود، در واقع این اخلال گران و سوداگران بازار مسکن هستند که در پوشش بنگاه‌ها فعالیت میکنند.

ایسنا: علیرضا فخاری ـ استاندار تهران در نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان تهران اظهار کرد: ظرف یک ماه کاری آینده مجددا شهرداری‌های استان و شهرهای جدید میزان خانه‌های خالی را رصد کرده و آمار را به معاونت عمرانی استانداری تهران اعلام کنند. حتما دستگاه‌های کم‌کار در این خصوص مشمول اخطار خواهند شد.

این در حالی است که پردیس از وجود ۲۶۰۰ بنگاه مشاور املاک تنها در این شهر خبر داده که میزان زیادی از آن‌ها نیز غیرمجاز بوده و شهر جدید پرند نیز ۱۸ هزار واحد خانه مسکن مهر را در جلسه شورای مسکن با مستندات و جزئیات خالی اعلام نموده است.

وی به مدیران عامل شهرهای جدید پرند و پردیس دستور داد تا به صاحبان خانه‌های خالی اخطار کتبی بدهند و در صورت عدم توجه مالکان برای ثبت اطلاعات و عدم توجه پس از مهلت زمانی مقرر (یک ماه آینده) این خانه‌ها را مشمول مالیات قرار بدهند.

در این جلسه همچنین گودرزی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از وجود ۳۳ هزار بنگاه معاملات املاک در سطح استان خبر داد و گفت: تا کنون ۷۰۰۰ واحد غیرقانونی و غیرمجاز نیز شناسایی شده‌اند.

استاندار تهران همچنین خواستار پلمپ واحدهای غیرمجاز مشاورین املاک در سطح استان توسط قوه قضائیه و با همکاری نیروی انتظامی شد و به اتحادیه مشاورین املاک و اتاق اصناف دستور داد در این زمینه فعالیت کامل داشته باشند و لیست و مشخصات مشاورین املاک غیرمجاز را در بازرسی‌های میدانی به همراه بازرسین وزارت راه و شهرسازی مشخص کنند.

درج اطلاعات در سامانه از دستگاه‌های دولتی آغاز شود

روح الله اکبری ـ دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن در جلسه مذکور از مسئولان و اعضای شورای مسکن خواست اول خودشان به سامانه املاک و مستغلات (مباحث مالکیت واحد مسکونی) و سامانه املاک و اسکان (مباحث اسکان خانوار) ورود کنند و ابتدا اطلاعات ملک مسکونی و شخصی اسکان خود را درج نمایند سپس در یک اقدام منسجم و هماهنگ همه مردم را به این امر مهم دعوت کنند.

استاندار تهران در ادامه صحبت‌های اکبری بر لزوم کار و ثبت اطلاعات روی دو سامانه فوق تأکید کرد و تصریح کرد: همه مدیران موظف هستند هم خودشان این اطلاعات را درج کنند و هم در این خصوص اطلاع رسانی‌های لازم صورت پذیرد.

استاندار تهران همچنین از وزارت راه و شهرسازی خواست نسبت به تقویت سامانه‌های مذکور اقدامات عاجل را در دستور کار قرار دهد.

در این جلسه سید جواد سادات ـ مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: بسیار ضروری است تا در شهرهای جدید پردیس و پرند شناسایی‌ها سریع باشد تا اخلالگران بازار مسکن شناسایی شوند، مسئله پردیس تبدیل به یک غده سرطانی شده، تنها در یک پاساژ در پردیس تمام مغازها تبدیل به بنگاه معاملات املاک شده و مشاغل دیگر از هویت خارج شده‌اند. ضروری است تا این مسئله هرچه سریعتر ساماندهی شود، در واقع این اخلال گران و سوداگران بازار مسکن هستند که در پوشش بنگاه‌ها فعالیت میکنند.

علیرضا فخاری در ادامه جلسه تصریح کرد: واقعا جای تاسف دارد که وزارت راه و شهرسازی تمام انرژی خود را برای ساخت مساکن ملی دهک‌های یک تا پنج بگذارد و این واحدها قبل از اینکه به دست متقاضی اصلی برسد در مرحله تایید نهایی توسط بنگاه‌های املاک خرید و فروش شود و در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند به کمک وزارت راه و شهرسازی بیایند و البته متقاضیان مسکن ملی نیز باید هوشیار باشند.

استاندار تهران در پایان گفت: هر کسی نمی‌تواند و نباید بنگاه معاملات املاک داشته باشد و با این مساله به شدت برخور خواهیم کرد. قرار نیست دولت مسکن بسازد و دست بنگاه‌های معاملات املاک بیفتد، ما با مراجع فساد و تعیین نرخ‌های مسکن مبارزه می‌کنیم و ظرف یکماه آینده مشخصات واحدهای خالی را به سازمان امور مالیاتی کشور جهت اعمال مالیات معرفی کرده و بنگاه‌های غیر مجاز را پلمپ خواهیم کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    هارت وپورت مفت. به عمل کار برآید به سخن رانی (سخندانی) نیست.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    دولتها با عدم توجه به تولید و اشتغال مردم را دلال کردند !!!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها