۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
قسط مسکن ملی این افراد کاهش می‌یابد؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: همه افرادی که ثبت نام کرده و احراز صلاحیت شده اند باید تا پایان دولت صاحب خانه شده و آورده آنان و بازپرداخت تسهیلات برای آنان نیز باید متناسب با وضعیت زندگی آنان تعیین شود.

ایسنا: اقبال شاکری، درباره روند اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: اکنون باید یک اصل، محور کار در حوزه مسکن باشد و همه نیز ملزم به رعایت آن شوند و آن اصل این است که برای تمام افرادی که در سامانه مسکن ثبت نام کرده و احراز صلاحیت شدند تا پایان دولت خانه ساخته شود؛ اکنون حدود یک و نیم میلیون نفر در کل کشور در این سامانه ثبت نام کرده و احراز صلاحیت شده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: برای سایر مسکن هایی که تا سقف ۴ میلیون قرار است ساخته شود نیز باید شرایط را تسهیل کنیم تا به دست اقشار نیازمند به ویژه جوان هایی که به تازگی زندگی مشترک تشکیل می دهند، برسد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ اولویت اول باید تحویل مسکن به کسانی باشد که در سامانه ثبت نام کرده اند و به هر طریقی که امکان پذیر است باید این اتفاق بیفتد، حال اینکه چه مسیری طی شود، دولت باید تصمیم گیرنده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای اینکه متقاضیان صاحب خانه شوند باید دو کار صورت گیرد که ما به عنوان ناظر در مجلس این دو موضوع را دنبال خواهیم کرد؛ اول اینکه این افراد آورده‌ای متناسب با وضعیت مالی خود داشته باشند، دقیق نمی‌گوییم چه میزان اما آورده دهک اول با دهک پنجم صددرصد باید فرق کند. دوم اینکه قسطی که برای دریافت تسهیلات می‌پردازند باید متناسب با وضعیت زندگی آنان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه این سه اصل را وزارت راه و شهرسازی باید در دستور کار خود قرار دهد، تاکید کرد: افرادی که احراز صلاحیت شدند باید حتما خانه دریافت کنند. آورده آنان و بازپرداخت تسهیلات نیز باید متناسب با وضعیت زندگی آنان باشد. ساخت خانه نیز دو سال زمان می برد، اکنون دو سال از عمر دولت گذشته و لازم است که خودش را جمع و جور کند و در دو سال باقی مانده باتوجه به سه اصلی که گفتم برای ساخت مسکن گام بردارد.

شاکری افزود: کسانی که در مسیر ساخت مسکن کمک نکرده و لطمه وارد می کنند باید پیگیری شوند. بخش هایی که در ارائه تسهیلات و زمین کوتاهی می کنند نیز باید مورد پیگیری قرار گیرند. دولت باید تمام ظرفیت خود را در این مسیر به کار گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: اینکه شیوه ساخت مسکن چگونه باشد، بنده معتقدم تا جایی که امکان پذیر است باید زمین به خود مردم داده شود و خود مردم با توجه به ضوابط هر منطقه خانه خود را بسازند. بنده فکر می کنم وزارت راه و شهرسازی اکنون در این مسیر قرار گرفته و لازم است که به کار خود سرعت ببخشد. تاکنون کار به کندی پیش رفته است اما هنوز فرصت هست.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها