۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کدام سهم‌ها در روزهای سرخ بورس بیشتر افت کردند/ سهام پرسود در روزهای منفی بورس

بورس در معاملات روز جاری پس از ۵ روز افت پیاپی و کاهش ارتفاع ۱۳ درصدی شاخص کل، توانست با رشد همراه شود. اما عملکرد سهام در این برش زمانی چگونه بود؟

فردای اقتصاد: بورس تهران پس از ۵ روز افت متوالی، امروز به مدار صعودی بازگشت. شاخص کل رشد ۳.۲۵ درصدی را تجربه کرد و به محدوده دو میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۸۷ درصد افزایش ارتفاع داد. امروز ۸۰ درصد از نمادهای معاملاتی با رشد قیمت همراه شدند و معاملات ۴۲ درصد از سهام با صف خریدی به ارزش ۱۹۵۰ میلیارد تومان پایان یافت. ارزش معاملات خرد سهام امروز ۱۷ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان بود و سهامداران حقیقی خالص خرید ۱۵۱۲ میلیارد تومانی را رقم زدند.

این رشد پس از ۵ روز افت متوالی رقم خورد. ریزشی که از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا روز گذشته ادامه پیدا کرد. در این ۵ روز کاری، شاخص کل حدود ۱۳ درصد کاهش ارتفاع داد و نماگر هم‌وزن افت ۱۵.۶ درصدی را تجربه کرد. در این میان شرایط سهام متفاوت بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد از مجموع ۴۹۹ سهم مورد بررسی تابلوهای اصلی بورس و فرابورس ۴۸۴ سهم (معادل ۹۷ درصد) با افت قیمتی بین یک تا ۲۹ درصد مواجه شدند که میزان کاهش قیمت ۳۶۹ سهم از شاخص کل نیز بیشتر بود. در این میان ۱۵ سهم توانستند از این روند کاهشی در امان ماندند.

منفی‌ترین سهم‌ها در ۵ روز اصلاحی بورس کدام بودند؟

آنگونه که آمارها نشان می‌دهند بیشترین افت قیمت در ۵ روز اصلاحی بازار سهام مربوط به کاهش ۴۷.۸ درصدی نماد معاملاتی شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بود. این تولیدکننده بلوک‌های ساختمانی در ۵ روز کاری گذشته با کاهش قیمت ۲۹.۳ درصدی سهام خود مواجه شد و پس از آن بیشترین کاهش قیمت از آن سهم کارخانجات تولیدی شهید قندی در نماد «بکام» شد که در این برش زمانی با افت ۲۸.۲ درصدی مواجه شد. «بپیوند» نیز با افت ۲۸ درصدی در رتبه سوم منفی‌ترین سهام در ۵ روز اصلاحی بورس جای داشت. در مجموع نیز ۱۶ سهم با افت حدود ۲۷ درصدی، ۳۶ سهم با افت ۲۶ درصدی و ۲۰ سهم کاهش قیمت ۲۵ درصدی را تجربه کردند. در این میان ۶۵ نماد با افت قیمت کمتر از ۱۰ درصدی مواجه شدند که کمترین کاهش قیمت مربوط به افت حدود یک درصدی «غالیر» و «خوساز» بود.

سهامی که از افت در امان ماندند

در این روزهای سرخ تالار شیشه‌ای اما ۱۵ سهم با حرکت در خلاف جریان کلی بازار، روندی افزایشی در پیش گرفتند. در این میان بیشترین رشد قیمت از آن سهام شرکت فولاد شاهرود (فرود) با رشد قیمت بیش از ۸۰ درصدی شد. نماد «فرود» دقیقا همزمان با افت شاخص‌های بورسی با ثبت رشد ۱۴۰ درصدی بازگشایی شد و در تمامی روزهای کاری بعد با صف خرید همراه شد که ماحصل آن رشد ۸۰.۲ درصدی قیمت تا پایان دادوستدهای روز گذشته بود. پس از آن «خکمک» با رشد ۲۳ درصدی همراه شد و «خلنت» نیز افزایش قیمت ۲۲.۴ درصدی را تجربه کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار