۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
گواهینامه‌ها رنگی می‌شود/ جریمه کدام رنگ بخشیده می‌شود؟

هادیانفر از ارائه پیشنهاد پلیس راهور برای رنگبندی گواهینامه ‌های رانندگی به دولت خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد که در کمیسیون زیربنایی دولت درحال بررسی است اگر راننده‌ای رانندگی درستی داشته باشد بعد از مدتی گواهینامه‌اش از سفید به نقره‌ای ‌ مدتی بعد از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود.

ایسنا: وی ادامه داد: این طرح در واقع یک سرمایه اجتماعی برای راننده است ویکی از تسهیلاتی که ما در آن پیش‌بینی کردیم امکان تخفیف در جرایم و حتی حذف شدن برخی از جرائم برای دارندگان گواهینامه طلایی یا نقره‌ای است.

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا رانندگان باید برای تعویض رنگ گواهینامه خود مراجعه کنند، گفت: ما به طور سیستمی این موارد را رصد کرده و هنگامی که زمان ارتقای گواهینامه فرا برسد دارنده گواهینامه فراخوان شده و مثلاً گواهینامه سفید از وی دریافت و گواهینامه نقره‌ای به او داده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح به زودی اجرایی شود.

هادیانفر در ادامه موضوع تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: در سال ١۴٠١ حدود یک میلیون و صدهزار تصادف رخ داد که ما برای ۵٧٢ هزار و٣۵۴ مورد کروکی صادر کردیم. اما آنچه که ما را نگران و ناراحت کرد مرگ ١٩ هزار و ۴٩٠ نفر در حوادث رانندگی بود که دو هزار و ٧١٢ مورد بیشتر از سال ١۴٠٠ بود.

وی افزود: این آمار نگران کننده است و سال‌ها بود که چنین آماری نداشتیم، من عاجزانه از مردم اعم از راننده، مسافر و عابر پیاده تقاضا می‌کنم که مراقب خودشان باشند. قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: من امروز هشدار می‌دهم که اگر با همین روند جلو برویم تا پایان سال ١۴٠٢ شمار فوتی‌های تصادفات ما از ٢٠ و ٢١ هزار نفر فراتر خواهد شد. این اصلا خوب نیست از دولت و مجلس خواهش می‌کنیم که ورود کنند. ما ٢٠ تا ٣٠ راهکار ساده دادیم برای کاهش تصادفات، دولت و مجلس وظیفه‌اش کمک کردن است، منتی نیست. اینکه شب عید یک جلسه بگذاریم که نمی‌شود، اگر نیاز به تغییر قانون و مقررات است باید اقدام شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها