۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
مسیر پیش روی بورس از نگاه نسبت‌های مالی

سید یاسر مهرآور، کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورسان به بررسی عملکرد بورس تهران طی روزهای اخیر و چشم‌انداز پیش روی آن پرداخت.

فردای اقتصاد: در برنامه بورسان دوشنبه همراه با سید یاسر مهرآور، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی عملکرد بورس تهران طی روزهای اخیر و چشم‌انداز پیش روی آن پرداختیم. مهرآور در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به آمار موجود در بورس تهران و اقتصاد کلان کشور از جمله نسبت قیمت به درآمد (P/E ttm) ۱۰.۹ واحدی بازار سهام، نرخ بهره بین بانکی بیش از ۲۳ درصدی و همچنین تورم بیش از ۵۰ درصدی اقتصاد کشور عنوان کرد که بورس تهران اکنون به محدوده‌ای رسیده است که نیاز به استراحت دارد و همین موضوع به روند متعادلی در بازار منجر می‌شود.

وی افزود که طی روزهای آینده با انتشار گزارش‌های سالانه و ثبت عملکرد شرکت‌ها در فصل زمستان و در ادامه نیز فصل بهار، نسبت قیمت به درآمد تعدیل خواهد شد و سهامداران با توجه به شرایط سهام، خریدهای خود را انجام خواهند داد. مهرآور در ادامه به بررسی نسبت قیمت به درآمد گروه‌های مختلف پرداخت و عنوان کرد که سیاستگذار باید تلاش کند تا این نسبت با توجه به شرایط کلان موجود، در محدوده‌ای بین ۷ تا ۱۰ واحد قرار گیرد که نقدینگی بتواند با آرامش به بازار سهام راهی شود و شاهد تکرار هیجانات مثبت و منفی همچون سال ۹۹ نباشیم. او همچنین با بررسی نسبت‌هایی همچون قیمت به فروش (P/S) و قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها (P/NAV)، گروه‌های مختلف را رصد کرد و پیشنهاداتی به سهامداران برای بررسی گزینه‌های سرمایه‌گذاری پرپتانسیل ارائه کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار