۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
ترامپ به کاخ سفید باز می‌گردد؟

چندین نظرسنجی در سطح ایالت‌ها، حاکی از آن است که ترامپ در ایالت های چرخشی کلیدی که سرنوشت انتخابات را تعیین خواهد کرد، از بایدن شکست می‌خورد.

فردای اقتصاد: بیل کسیدی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا، صبح یکشنبه در سخنانی دلایل خود را مبنی بر اینکه چرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا «نمی‌تواند» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، بیان کرد.

ترامپ که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، رییس‌جمهور ایالات‌متحده بود، بار دیگر در رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری حزب جمهوری خواهان شرکت خواهد کرد و محتمل‌ترین گزینه برای رقابت با جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی است. بایدن نیز اخیرا اعلام کرده که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد. با این حال، برخلاف رقابت های ۲۰۲۰، چندین نامزد برجسته از حزب جمهوری‌خواه تمایل به شرکت در انتخابات دارد و هر کدام ادعا می­کنند که گزینه مناسب‌تری برای پیروزی در انتخابات هستند.

نیویورک تایمز، هفته گذشته گزارش داد که ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده به طور رسمی آغاز مبارزات انتخاباتی خود را اعلام کند، به عنوان رقیب اصلی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه شناخته می‌شود در جمع حامیان مالی خود گفت که او تنها جمهوری‌خواهی است که می‌تواند بایدن را شکست دهد.

کسیدی در واکنش به سخنان دیسانتیس، مبنی بر اینکه او تنها فردی است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد، گفت که این سخنان «اهانت» به سایر افرادی است که قصد دارند نامزد انتخابات درون حزبی شوند.  با این حال، کسیدی تاکید کرد که با دیسانتیس درباره اینکه ترامپ از بایدن شکست خواهد خورد، موافق است.

او به انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ اشاره کرد تا توضیح دهد چرا معتقد است ترامپ در سال ۲۰۲۴ نمی تواند برنده شود.

 با وجود امیدهای اولیه مبنی بر اینکه عدم محبوبیت بایدن به شکل‌گیری یک موج قرمز (موج موفقیت حزب جمهوری‌خواه) در انتخابات میان‌دوره‌ای سال گذشته منجر خواهد شد و جمهوری‌خواهان به راحتی کنترل سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار خواهند گرفت، اما این حزب در این انتخابات، نتایج بسیار ضعیفی را متحمل شد جمهوری خواهان تنها با اختلاف اندکی موفق به پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان شدند و نتوانستند اکثریت سنا را هم در اختیار دموکرات‌ها قرار دادند.

 برخی از جمهوری خواهان، حمایت ترامپ از نامزدهای تندرو در ایالت‌های چرخشی را دلیل این ناکامی ارزیابی کرده‌اند.

ایالت‌های چرخشی یا نوسانی به ایالت‌های گفته می‌شود که بر خلاف ایالت‌های دیگر به طور سنتی به حزب دموکرات یا حزب جمهوری‌خواه رای نمی‌دهند و رای آنان برای پیروزی نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه سرنوشت‌ساز است.

کسیدی در همین‌باره  به سی.­ان.‌ان گفت که شکست نامزدهای مورد تایید ترامپ در ایالت های چرخشی و  کلیدی از جمله ایالت‌های آریزونا، جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا نشان می دهد که او نیز در سال ۲۰۲۴ در این ایالات‌های سرنوشت‌ساز شکست خواهد خورد.

او توضیح داد: «من فکر می‌کنم حمایت پررنگ ترامپ از این نامزدها، حداقل در انتخابات عمومی به آنان ضربه زد. بنابراین اگر گذشته نشانه‌ای از آینده باشد، ترامپ برای پیروزی در ایالت‌های چرخشی، کار بسیار سختی خواهد داشت.»

کسیدی یکی از هفت سناتور جمهوری خواه بود که در دومین دادگاه استیضاح ترامپ پس از شورش ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ ساختمان کنگره ایالات متحده، که در آن گروهی از حامیان ترامپ به شدت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض و تلاش کردند کنگره را وادار کنند، به محکومیت ترامپ رای داد. او همچنین خواستار جلوگیری از صدور تاییدیه گواهی پیروزی بایدن توسط کالج انتخاباتی شده‌بود.

نظرسنجی ها چه می گویند؟

علیرغم نگرانی کسیدی در مورد انتخاب شدن ترامپ، نظرسنجی ها نشان می‌دهد که رئیس جمهور سابق بخت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد. فاصله او نسبت به دیگر رقبای جمهوری‌خواهش، از جمله دیسانتیس، در ماه‌های اخیر افزایش یافته‌است زیرا محافظه‌کاران از او حمایت خواهند کرد و چندین نظرسنجی نشان می‌دهد که او بایدن را نیز در رویارویی دوباره شکست خواهد داد.

با این حال، چندین نظرسنجی در سطح ایالت‌ها، حاکی از آن است که ترامپ در ایالت های چرخشی کلیدی که سرنوشت انتخابات را تعیین خواهد کرد، از بایدن شکست می‌خورد.

نظرسنجی از ۵۰۰ رای دهنده که در ماه آوریل توسط شرکت GOP Public Opinion Strategies انجام شد، نشان داد بایدن در ایالت کلیدی جورجیا با ۴۳ درصد در مقابل ۴۲ درصد از ترامپ پیش خواهد بود. همان نظرسنجی نشان داد که دیسانتیس با ۴۶ درصد در مقابل ۴۱ درصد از بایدن پیش است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بایدن در ایالت پنسیلوانیا با ۴ درصد اختلاف آرا ترامپ را شکست خواهد داد در حالی که بر اساس همین نظرسنجی، دیسانتیس در این ایالت با اختلاف سه درصد آرا بایدن را مغلوب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
ترامپ جوان کیست؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار