۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
انگیزه صعود بورس ایجاد شد؟

در برنامه بورسان دوشنبه همراه با میثم ساریان، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی معاملات بورس تهران و چشم‌انداز پیش روی آن پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه بورسان دوشنبه همراه با میثم ساریان، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی معاملات بورس تهران و چشم‌انداز پیش روی آن پرداختیم. ساریان در ابتدای صحبت‌های خود به دلیل بهبود بازار امروز پرداخت و عنوان کرد که روند صعودی پرقدرتی که بورس تهران از ابتدای اسفند ماه سال گذشته شکل گرفته بود و تا اوایل اردیبهشت ماه نیز ادامه داشت، نیازمند استراحت بود که با هفته‌های منفی نسبتا قدرتمندی نیز همراه شد اما پس از آن روزهای متعادل گذشته در بازار سهام نیازمند بهانه و دلیل محکمی بود تا شاهد روند صعودی بهتری باشیم که به نظر می‌رسد که گزارش‌های منتشر شده از شرکت‌ها و عملکرد خوبی که در سال ۱۴۰۱ تجربه کرده‌اند، این محرک صعودی را برای بورس تهران ایجاد کرده است.

ساریان افزود که روند مناسب سودسازی شرکت‌ها همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل تشکیل روند در بازار سهام بوده و این موضوع قطعا در ادامه می‌تواند به تشکیل تقاضا برای بسیاری از نمادها منجر شود. وی در رابطه با معاملات کم‌نوسان گروه‌های بزرگ بازار از جمله فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی و... عنوان کرد که تشکیل روندهای صعودی در این صنایع همواره نیازمند ورود پول زیادی به بازار است که بتواند سهام شرکت‌هایی در این ابعاد را افزایشی کند و به نظر می‌رسد که اگر مسیر صعودی بورس همچنان ادامه داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که به مرور این گروه‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرند زیرا وزن زیادی از بازار وابسته به مسیر این نمادها خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین با اشاره به نزدیکی برگزاری مجامع شرکت‌ها عنوان کرد که می‌توان انتظار داشت که از اواسط خرداد ماه با توجه به سود تقسیمی شرکت‌ها و تعدیل نسبت قیمت به درآمد آینده‌نگر (P/E forward)، تقاضای خوبی برای بسیاری از شرکت‌ها شکل بگیرد که در این میان گروه‌هایی مانند پتروشیمی، پالایشی و... که در گذشته تقسیم سود خوبی داشته‌اند و سهامداران عمده آن سابقه مناسبی در این زمینه دارند، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری با دید مجمع هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار