۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
باید تحمل زبان‌های تلخ را بالابرد

 محمود عباس زاده مشکینی: هنرمندان عرصه‌ دیپلماسی به کار گرفته نشده‌اند. برای بکارگیری این افراد باید تحمل‌ها را بالا برد تحمل زبان‌های تلخی مانند زبان تلخ بنده سخت است و باید تحمل‌ها کمی بالا برود.

 فردای اقتصاد: دو روز پیش مقام معظم رهبری در جلسه دیدار مسئولان وزارت امورخارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران با ایشان، توانایی تبیین اقناع‌کننده منطق رویکردهای کشور در مسائل مختلف را به عنوان نخستین ضابطه یک سیاست خارجی موفق عنوان کردند و رعایت ۶ ضابطه را برای داشتن دستگاه دیپلماسی کارآمد لازم دانستند. رهبر انقلاب اسلامی در تشریح دیپلماسی عزتمندانه با تبیین ضوابط و شاخص‌های سیاست خارجی موفق، بیان کردند که «عزت» به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی، «حکمت» به مفهوم تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه و محاسبه شده و «مصلحت» به معنای انعطاف برای دور زدن موانع سخت و ادامه دادن مسیر است که این سه کلیدواژه اساسی در دیپلماسی کشور محسوب می‌شود.

 محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «فردای‌اقتصاد» و در پاسخ به اینکه آیا سخنان اخیر مقام معظم رهبری نشان‌دهنده تغییر روش در حوزه دیپلماسی خارجی است به این نکته اشاره کرد که عرصه سیاست خارجی عرصه عقلانیت، موضع گیری و برنامه‌ریزی بر اساس منافع ملی است و اوج عقلانیت در آنجا باید لحاظ شود.

 وی تصریح کرد: مناسبات حاکم بر جهان واقعیاتی را تحمیل کرده و ممکن است برخی از این واقعیات با ایدئولوژی ما همخوانی نداشته باشد؛ اما هنر ما باید این باشد که از مناسبات جهانی به نفع کشور استفاده کنیم و از اصول ایدئولوژی خود منحرف نشویم و منافع ملی کشور را هم تامین کنیم. اگراین کار را کنیم توانسته‌ایم در دنیا کارهنرمندانه‌ای انجام دهیم.

 به گفته عباس زاده تامین منافع‌ملی در این چارچوب هنر بسیار ظریفی است. معتقدم که افرادی در کشور داریم که هنرمندند و می‌توانند این کار را انجام دهند اما خیلی از این افراد به کار گرفته نشده‌اند. برای بکارگیری این افراد باید تحمل‌ها را بالا برد تحمل زبان‌های تلخی مانند زبان تلخ بنده سخت است و باید تحمل‌ها کمی بالا برود.

 این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی تاکیدکرد: رهبری خودشان الگوی سعه صدر و تحمل هستند کاش شیوه رهبری در تمام قوا ی ما مدنظر قرار می‌گیرفت شما در نسل فرماندهان نظام ی در سطح عال یشیوه رهبری را ببینید حت یدر استفاده از نیروی انسانی اهل سنت، شیوه رهبر یشیوه بسیار خوبی است. به نظرم در همه قوا و حتی سازمان صدا وسیما این شیوه را تکثیر کنیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار