۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸
دیدار زلنسکی با لولا لغو شد

رییس‌جمهور برزیل گفت که دیدار با زلنسکی را به دلیل تاخیر او در حضور در جلسه لغو کرده‌است.

فردای اقتصاد: رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، روز دوشنبه گفت که دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حاشیه نشست سران گروه هفت در ژاپن به دلیل تاخیر زلنسکی لغو شد.

به گزارش رویترز، لولا گفت: «قرار بود من یک دیدار رسمی دوجانبه با رییس‌جمهور اوکراین اینجا در این اتاق در ساعت ۳:۱۵ بعد از ظهر داشته باشم. ما منتظر ماندیم و اطلاعاتی دریافت کردیم که او تاخیر کرده‌است.»

لولا گفت: «زلنسکی نیامد...به نظر می‌رسد که او قرار ملاقات هایی داشت و نمی توانست بیاید».

زلنسکی قبلاً لغو دیدار با لولا را بی‌اهمیت جلوه داده‌بود.

در تحولی دیگر مرتبط با اوکراین، لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک روز دوشنبه گفت که دانمارک مایل است در ماه ژوئیه میزبان نشستی با هدف دستیابی به صلح بین اوکراین و روسیه باشد، اما چنین نشستی نیاز به مشارکت هند، چین و برزیل دارد.

به گزارش رویترز، پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه در نشست گروه هفت در ژاپن به دنبال جلب حمایت جهانی از طرح کیف برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین برآمد و پیشنهاد برگزاری نشست جهانی در ماه ژوییه را ارائه کرد.

لوکه راسموسن در حاشیه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: «اگر اوکراین متوجه شود که زمان برگزاری چنین نشستی فرا رسیده است، فوق العاده خواهد بود. و دانمارک بدیهی است که مایل به میزبانی این نشست است.»

لوکه راسموسن گفت: «برای شروع، ما باید برای ایجاد تعهد جهانی برای سازماندهی چنین نشستی تلاش کنیم.

او گفت: «علاقه‌مندی و مشارکت کشورهایی مانند هند، برزیل و چین ضروری است.» او افزود: «دیدن مشارکت روسیه برای من سخت است.»

زلنسکی سال گذشته طرح صلح ۱۰ ماده‌ای را پیشنهاد کرد که از روسیه می‌خواهد تمام نیروهایش را از اوکراین خارج کند و به تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد.

دولت زلنسکی روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که جزئیات اجرای آن باید در نشست پیشنهادی صلح مورد بحث قرار گیرد.

لوکه راسموسن گفت که از تصمیم واشنگتن برای حمایت از برنامه‌های آموزشی مشترک متحدان برای خلبانان اوکراینی در جت های جنگنده F-۱۶ استقبال می کند.

لوکه راسموسن گفت: «شروع آموزش خلبانان اوکراینی در اسرع وقت منطقی است.»

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار