۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
هوشمندسازی یارانه نان به هدف خورد؟

متولی اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان در گفت‌وگو با «فردای اقتصاد» اعلام کرد که با اجرای این طرح حجم تراکنش‌های الکترونیکی فروش نان در مقایسه با قبل، بیش از ۵۰درصد رشد کرد.

فردای اقتصاد: هوشمندسازی یارانه نان عنوان طرحی است که دولت سیزدهم در دستور کار قرار داد. ایده این طرح بین دو نگاه متولد شده است؛ اول اینکه آزادسازی قیمت نان را در دستور کار نداشت و دوم اینکه دولت با موضوع سهمیه‌بندی نیز مخالف بود.

محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد و متولی اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان در گفت‌وگو با «فردای اقتصاد» اعلام کرد که با اجرای این طرح حجم تراکنش‌های الکترونیکی فروش نان در مقایسه با قبل، بیش از ۵۰درصد رشد کرد. به گفته وی، اساس اجرای این طرح این گونه بوده که با یک رویکرد غیرقیمتی، دسترسی به آرد یارانه‌ای صرفا به شرط تامین نان مردم، امکان‌پذیر باشد و جلوی عرضه و هدررفت آرد خارج از شبکه را بگیرد.

نسخه صوتی این گفتگو را اینجا بشنوید:

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سجادحامدفر IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    باوجدان خودمان ومنطق وانصاف بررسی کنیم ، نانوایی که بعدازعیدخمیرمایه راگرانترمیخرد،کارگرش بامزدسال قبل قطعا کارنمیکند، افزایش اجاره مغازه وبیمه وقبوض گاز وبرق وبقیه هزینه ها بماند، انصاف اجازه میدهداورامجبورمیکنیم نان رابقیمت ووزن سال قبل بفروشد؟باکدام عقل ومنطق کسی راکه دربالا شهربااجاره مغازه 30
  • صادق IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    دولت از جیب نانوا به مردم یارانه بده خلاصه حرفهای دولت تمام
  • شهروند IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    طرح خوبیه اما محدودیتهای نانوا را هم باید دید هزینه هاش زیاد و در حال رشد درآمدش باید کلی ارتقا در بهره وری بده فقط مجبور یا انگیزه هم براش هست جوری نباشه فقط پولدارپولدارتر بشه و یک سری نانواییها قادر به ادامه کار نباشند
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    بله هوشمندانه کیفیت نان آنچنان کم شده که اگر قبلا ۲۴ ساعت فرصت مصرف بود ، اما حالا حداکثر ۵ تا ۶ ساعت پس از پخت قابل خوردن و پس از آن با چکش هم به سختی خورد میشود.
  • محمدحسین IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    ۱۰ درصد بودجه کشور هزینه میشه، کلی هزینه‌ی طرح‌های هوشمندسازی و مقابله با احتکار و فروش آرد میشه، نانواهای سنتیدرآمد مناسبی ندارن، به صنعت نان فانتزی آسیب جدی وارد میشه فقط به این خاطر که فردی میلیون‌ها تومان پول اجاره خانه میده نان رو مفت بخره. آزادسازی قیمت و پرداخت یارانه نقدی راه منطقی‌تری است.
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      باید قیمت آرد و نان آزاد سازی بشه تا کیفیت نان بهتر بشه من نمیدونم دولت چرا قیمت نان را دو دستی نگه داشته و آزاد نمیکنه نمیدونم دلیلش چیه
  • محمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    من یه نانوا هستم اینکه این یک طرح شکست خورده هست هیچ شکی نیست. یه گزارش از نانوا بگیرید تا بفهمید سر تا پاش مشکل هست.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار