۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
رونمایی از قرارداد آتی سهام در نمایشگاه صنعت مالی 

صبح امروز در نمایشگاه صنعت مالی از قرارداد آتی سهام در سه نماد شستا، شتران، گام صادرات رونمایی شد. 

مجید عشقی؛ رئیس سازمان بورس در جلسه رونمایی از ابزار قرارداد آتی سهام گفت: یکی از ابزارهای لازم برای دو طرفه شدن بیشتر بازار، قراردادهای آتی سهام بود که با تلاش‌های صورت گرفته امروز به ثمر نشست و در سه نماد کار خود را شروع کرد. قراردادهای آتی طبیعتا معاملات پرریسکی دارند و این نکته را باید یادآور شد که این ابزار توسط عموم سرمایه‌گذاران قابل استفاده نیست. 
وی در ادامه افزود: این در حالی است که اغلب صندوق‌های لازم در بازار وجود دارد و در حال حاضر تنها صندوق پوشش ریسک در بازار وجود ندارد که با توجه به اینکه ممانعتی از وجود چنین صندوقی از طرف سازمان وجود ندارد، تا پایان سال این صندوق نیز روی کار خواهد آمد.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: کنار اختیارهای معامله، این ابزار می‌تواند استراتژی‌های جدابی را برای معامله‌گران تهیه کند و پیش بینی پذیر بودن بازار را تسهیل می‌کند.

مهدی سبزی معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران نیز در این رونمایی گفت: این قرارداد جهت متنوع‌سازی سبد پرتفوی بورس سهامداران و فعالان بازار کاربرد دارد.

وی افزود: این قرارداد در حال حاضر در نمادهای شستا، شتران، اوراق گام صادرات فعال است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهریار IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    سلام. برام پرسش پیش اومد که این نماد چیه اون وسط گذاشتن پایه سطون بیشتر شبیه هست تا قرارداد آتی. بهتر نبود یه تصویری مینداختن تو صفحه نمایش سایرین هم میموندن برای عکس گرفتن. آخه همه چیز رونمایی میخواد. یعنی یه رونمایی از نرم افزاری طرحی تا حالا ندیدن

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار