۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
قبض گاز کارخانه باسابقه را تعطیل کرد

تعدادی از کارگران کارخانه آجر سفال گنبد گفتند: بدهی این کارخانه به اداره گاز حدود سه میلیارد تومان است که در نتیجه آن اداره گاز اقدام به قطع گاز کارخانه کرده و کارگران بیکار شده‌اند.

ایلنا: کارخانه‌ی آجر گنبد شهرستان آزادشهر در استان گلستان به علت بدهی به اداره گاز از سال ۹۹ تعطیل شده است. این کارگران گفتند: تعطیلی این کارخانه ۶۳ نفر را به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰نفر را به صورت غیر مستقیم از اشتغال منع کرده است. دو سال است که کارخانه تعطیل است؛ در حالیکه در این مدت تعداد زیادی می‌توانستند در این کارخانه کار کنند و نان‌آور خانواده‌ی خود باشند.

آنها در خصوص علت باز نشدنِ کارخانه اظهار داشتند: هیچ کس جوابگو نیست. علی‌رغم اینکه همه مسئولان شهرستانی و استانی از موضوع مشکل قطعی گاز کارخانه باخبرند اما اقدامی صورت نمی‌دهند.

آنها گفتند: پیشنهاد ما شروع به کار کارخانه است تا با از سرگیری تولید، کارفرما بتواند مطالبات معوقه کارخانه به اداره گاز را پرداخت کند. البته اداره گاز پیش از این نیز اقدام به قطع گاز کارخانه کرده بود.

کارگران با بیان اینکه هر یک از کارگران بیکار شده دست‌کم ۱۵ تا ۱۶ سال در آجر گنبد سابقه کاری دارند و در شرایط سنی فعلی کاری برای آنها در واحدهای دیگر وجود ندارد، در ادامه افزودند: باتوجه به اینکه کارخانه آجر ماشینی گنبد از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد شغل برای اهالی شهرستان برخوردار است، انتظار داریم مسئولان بویژه نهاد قضایی و اجرایی کشور با تدابیر مناسبی زمینه فعالیت این کارخانه را برای کارگران و جوانان بیکار منطقه فراهم کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها