۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
بازار مشتقه چه مسیری را طی می‌کند؟

کیارش فاضل، مدیر معاملات مشتقه کارگزاری فیروزه آسیا در برنامه بورسان سه‌شنبه به بررسی وضعیت بازار مشتقه در بازار سرمایه ایران پرداخت

فردای اقتصاد: کیارش فاضل، مدیر معاملات مشتقه کارگزاری فیروزه آسیا در برنامه بورسان سه‌شنبه به بررسی وضعیت بازار مشتقه در بازار سرمایه ایران پرداخت و در این خصوص عنوان کرد: اگر بخواهیم از منظر عمق بازار به بازار مشتقه نگاه کنیم، در چند سال پیش ارزش کل معاملات بازار مشتقه به طور خاص آپشن در بازار سهام به ۱۰ میلیارد تومان نمی‌رسید. در روزهای خوب سال گذشته نیز ارزش معاملات این بازار حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیارد تومان بود. امروز اما از ۷هزار میلیارد تومان ارزش کل معاملات بازار سهام، ۸۴ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات آپشن بوده است. روندی که معاملات آپشن طی کرده همانند طفلی بوده که آرام آرام در حال بزرگ شدن است. اضافه شدن آتی تک سهم یعنی عملا بازار سهام در حال دوطرفه شدن است که می‌تواند پوشش ریسک را به خوبی انجام دهد. 

بخریم، بفروشیم یا نگهداریم؟

در ادامه این برنامه از کیارش فاضل، مدیر معاملات مشتقه کارگزاری فیروزه آسیا خواسته شد تا در پنج گروه دارایی، بین سه موقعیت خرید، فروش یا نگهداری، یک گزینه را انتخاب کند. او برای بازار مسکن موقعیت نگهداری با قصد دریافت اجاره‌بها و خرید در صورت داشتن پول نقد، برای طلا و سکه موقعیت خرید، برای صندوق‌های با درآمد ثابت موقعیت خرید، برای سهام موقعیت خرید و نگهداری و برای خودرو موقعیت نگهداری در صورت مصرفی بودن و فروش در صورت نگاه سرمایه‌ای را برگزید و در خصوص دلایل این انتخاب‌ها توضیح داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار