۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
این خودروها یک پالایشگاه بنزین می‌سوزانند+ جزئیات عجیب

سالانه با ورود حدود یک میلیون خودروی جدید به چرخه حمل‌و نقل کشور، معادل تولید بنزین در یک پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای، به مصرف بنزین کشور اضافه می‌شود.

تسنیم: مصرف و تولید بنزین کشور سربه‌سر شده و به‌طور متوسط شاهد مصرف روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین و تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور هستیم.

در پایان اردیبهشت‌ماه، متوسط مصرف روزانه بنزین کشور در سال جاری، ۱۱۲ میلیون لیتر بود؛ که این رقم، اکنون که در روزهای پایانی خردادماه هستیم، متوسط سه‌ماهه، به حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

متوسط مصرف بنزین کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته، رشدی ۱۲.۵درصدی داشته و افزایش مصرف و ثبت رکوردهای جدید مصرفی در ایام پیک مسافرت‌های تابستانی پیش‌بینی می‌شود.

درحالی که اسقاط خودروهای فرسوده به‌طور کامل متوقف است و خودروهایی با سن بالا، همچنان در جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری در حال تردد هستند، سالانه قریب به یک‌میلیون خودروی جدید وارد چرخه حمل‌و نقل کشور می‌شود.

طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سال گذشته حدود ۱.۲ میلیون کارت سوخت نوشماره برای خودروهای جدید صادر شده که مصرف بنزین این خودروها ۳.۵ میلیون لیتر به مصرف روزانه بنزین کشور اضافه می‌کند.

ورود سالانه یک‌میلیون خودروی نوشماره به چرخه حمل‌ونقل کشور درحالی است که همین خودروهای جدید نیز، مصرفی ۳برابری نسبت به استانداردهای جهانی دارند.

درواقع سالانه با ورود حدود یک میلیون خودروی جدید به چرخه حمل‌و نقل کشور، معادل تولید بنزین در یک پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای، به مصرف بنزین کشور اضافه می‌شود و درحالی که نمی‌توان سالانه یک پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای به‌مدار بهره‌برداری وارد کرد، تنها با خروج مستمر خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌و نقل از یک‌سو و ارتقای تکنولوژی در تولید خودروهای نوشماره با هدف کاهش مصرف بنزین در خودروهای تولید داخل، می‌توان این عرصه را مدیریت کرد.

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص با تأکید بر ضرورت اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده گفت: بالغ بر ۳۰ میلیون کارت سوخت در اختیار مردم قرار داده‌ایم که بسیاری از این خودروها، مربوط به خودروهای تولید نسل قدیم، فرسوده و پرمصرف است، بنابراین لازم است خودروهای فرسوده را کم‌کم از چرخه خارج کنیم و فرآیند تولید در کشور را به‌ویژه در حوزه تولید خودروهای گازسوز گسترش دهیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها