چشم ‌انداز خودروسازان در بازار سهام

با حضور محمد جواد بختیاران تحلیلگر گروه مالی آگاه و معصومه طاهرخانی کارشناس بازار سرمایه
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
چشم ‌انداز خودروسازان در بازار سهام

معصومه طاهرخانی در برنامه بورسان گفت؛ در پایان سال 1401 مجموع زیان صورت‌های مالی خودروسازان 123 همت برآورد شده است، با توجه به ارزش بازار260 همتی این صنعت می‌توان عنوان کرد تقریبا نصف ارزش بازار گروه، زیان در صورت‌های مالی ثبت شده است

فردای اقتصاد- این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در تارگت سال 1405 قرار است خودروسازان 3 میلیون دستگاه خودرو تولید کنند. 2 میلیون دستگاه از رقم فوق به صادرات و یک میلیون دیگر به بازار داخل تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هزینه‌های مالی صنعت خودرو از سال 1390 تا سال 1401 روندی کاملا صعودی به ثبت رسیده و در پایان سال 1401 هزینه مالی نزدیک به 20 هزار میلیارد تومانی قابل مشاهده است. از طرفی، نسبت هزینه مالی به درآمد عملیاتی نشان می دهد که به صورت عددی، درصدها رو به کاهش هستند.

طاهرخانی تاکید کرد: در ارزیابی وضعیت سود و زیان انباشته خودروسازان مشاهده می‌شود که در پایان سال 1401 مجموع زیان صورت‌های مالی خودروسازان 123 همت برآورد شده است. با توجه به ارزش بازار260 همتی این صنعت می‌توان عنوان کرد تقریبا نصف ارزش بازار گروه، زیان در صورت‌های مالی ثبت شده است. (عمدتا مربوط به خودروهای سواری می‌شود)

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به چالش‌ها و راهکارهای پیش‌روی آن در صنعت خودرو بیان کرد:  از قیمت‌گذاری دستوری می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین چالش در این گروه یاد کرد، عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان راهکار در نظر گرفته می‌شود.

در برنامه امروز بورسان، محمد جواد بختیاران تحلیلگر گروه مالی آگاه به تشریح اتفاقات جاری و آینده بورس پرداخت. در ادامه معصومه طاهرخانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت خودروسازان در بازار سهام را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار