۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
چالش غرب از نگاه قالیباف چیست؟

رئیس مجلس: چالش غرب، بازگشت آسیا به مرکز قدرت اقتصادی و سیاسی جهان است

فردای اقتصاد: رئیس مجلس شورای اسلامی چالش امروز غرب را بازگشت آسیا به مرکز قدرت اقتصادی و سیاسی جهان دانست و گفت: نشست مجمع پارلمان‌های آسیایی تاثیر به سزایی در آسیب‌شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارتقاء جایگاه جهانی آسیا دارد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاحیه نشست کمیته دائمی برنامه‌ریزی و بودجه مجمع پارلمان‌های آسیایی که به میزبانی تهران در حال برگزاری است با ابراز خرسندی از قبول دعوت شرکت‌کنندگان در این اجلاس گفت: امیدوارم دستاورد این نشست برداشتن گام‌هایی مؤثر در راستایِ تقویت همکاری و همدلی میان پارلمان‌های عضو مجمع مجالس آسیایی باشد.

رئیس قوه مقننه کشورمان، بازگشت آسیا به مرکز سیاست جهانی و قدرت یابی اقتصادی و سیاسی این قاره را یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام بین‌الملل غرب محور در سده بیست و یکم برشمرد و گفت: راه دستیابی به این هدف عالی و مدیریت این چرخشِ تاریخی نهادینه‌سازی همکاری‌های چند جانبه در بستر همگرایی منطقه‌ای است. این همگرایی، یک امکان و به تعبیر شایسته تر یک اولویت اساسی برای آسیایی‌ها در دوران "سده آسیایی" است که باید بر هویت یابی مشترک استوار شده و سازوکارها و نهادهای قاره‌ای در این مسیر تاسیس شوند.

قالیباف با تاکید بر اینکه این سازوکارها باید قادر به حل مسائل منطقه‌ای بوده و انسجام و هماهنگی منطقه‌ای را موجب شود، تصریح کرد: یکی از این سازوکارها، «مجمع مجالس آسیایی» به عنوان یک نهاد با تجربه و با سابقه آسیایی است که امیدوارم این نشست گام مهمی در امر افزایش کارآمدی این نهاد در آسیب‌شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف منطقه گرایی آسیا به منظور توسعه همکاری‌های بین قاره‌ای و ارتقاء جایگاه جهانی آسیا باشد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار