۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
یک هفته تا عرضه اولیه فصبا

شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس، روز چهارشنبه  ۲۸ تیر ماه حدود  ۱۱۰ میلیون سهم خود را به صورت عرضه اولیه روانه فرابورس می‌کند که سهمیه هر فرد حداکثر ۱۵۰ سهم است.

فردای اقتصاد: دهمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ هفته آینده روانه فرابورس می‌شود. عرضه اولیه سهام شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به روش ترکیبی در نماد معاملاتی «فصبا» در اولین مرحله به روش حراج  در روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه، سفارش‌گیری و عرضه خواهد شد.

این در حالی است که شرکت صبا فولاد خلیج فارس در دو ماهه ابتدای امسال نیز با تولید ۲۰۴ هزار تن بریکت اسفنجی ۳۸ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال قبل در کارنامه خود ثبت کرده است.

جزئیات عرضه اولیه فصبا

تعداد سهام قابل عرضه ۱۱۰ میلیون سهم معادل ۲ درصد از کل سهام شرکت است که حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی دو میلیون سهم و قیمت‌ ارزش‌گذاری ۳۲۸۲۹ ریال است.

در مرحله دوم که عرضه به سایر سرمایه‌گذاران به روش قیمت ثابت صورت می‌گیرد، ۵۵ میلیون سهم معادل یک درصد کل سهام شرکت عرضه می‌شود.  حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۵۰ سهم  است.

یک هفته تا عرضه اولیه فصبا

در جلسه معرفی شرکت صبا فولاد خلیج فارس چه گذشت؟

جلسه معرفی شرکت صبا فولاد خلیج فارس برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور احسان دشتیانه مدیرعامل، سعید امید قائمی معاون مالی و اقتصادی، آزاده شکری مدیر واحد خدمات مالی تامین سرمایه تمدن به عنوان نماینده ارزش‌گذار برگزار شد تا این شرکت ۵۵۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه سهام در آینده نزدیک شود.

احسان دشتیانه، مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس درخصوص تاریخچه شرکت گفت: «این شرکت آذر سال ۸۳ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. صبا قولاد ابتدا با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت اسار اینفر استراکچر هلدینگز لیمیتد ثبت شده در کشور موریس و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از ایران به میزان مشارکت ۴۰ و ۶۰ درصد شروع به فعالیت کرد که طی سال ۸۷ میزان مشارکت سهامداران به نسبت های ۲۵ و ۷۵ درصد تغییر یافت.

وی افزود: شرکت تا ۲۵ آبان سال ۸۷ توسط مدیران هندی که منتخب از طرف سهامدار هندی بودند، اداره میشد و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی تصمیمات متعددی را در خصوص اجرای پروژه و ظرفیت آن طی زمان های مختلف اتخاذ کردند. در نهایت سهامدار هندی تصمیم به عدم مشارکت در این پروژه گرفت و سهام را پنجم بهمن سال ۸۸ در مقابل استرداد مبلغ آورده به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار کرد.»

دشتیانه تشریح کرد: «در چشم انداز شرکت، تولید ۳ میلیون تن محصولات فولادی با ارزش افزوده بالا و افزایش سهم شرکت در تامین حقوق بازنشستگان کشوری به ۸ درصد دیده شده است. همچنین ماموریت این مجموعه تولید محصولات فولادی میانی و نهایی با ارزش افزوده بالا است. احداث واحد احیا مستقیم ۲ با ظرفیت ۱.۷۶ میلیون تن در سال در افق ۱۴۰۴، تکمیل زنجیره فولاد با تولید ۳ میلیون تن محصول نهایی در افق ۱۴۱۰، پایدارسازی تولید در گام اول و افزایش تولید در گام دوم از دیگر برنامه‌های کوتاه‌ و بلندمدت است.»

در همین رابطه: جهش تولید در صبا فولاد خلیج فارس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ولی اله فیضی پور IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    انشالله سعی شود حتمآ کمتر از صدهزار باشد وصف بعدازخرید ۲روز بیشتر مثبت نباشد سازمان برای خودش هزینه دارد حیفه
  • پناه علی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    آره برای صندوقها

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار