۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
واکنش طالبان به کشته شدن رهبر القاعده

طالبان افغانستان حمله پهپادی آمریکا به منطقه شیرپور کابل را بدون تایید کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده به شدت محکوم کرد.

براساس گزارش العهد، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز سه شنبه حمله آمریکا به منطقه شیرپور در کابل، پایتخت افغانستان و کشته شدن ۱۰ تن در منطقه مورد هدف، را بدون اعلام هویت آنها تایید و آن را به شدت محکوم کرد.

وی این عملیات آمریکا را اقدامی ناقض "اصول بین المللی" و توافق ۲۰۲۰ درباره خروج نیروهای آمریکایی دانست.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: "در روز دوم ماه اول سال ۱۴۴۴ هجری قمری حمله هوایی به یک منزل مسکونی در شیرپور شهر کابل صورت گرفت. "

وی خاطرنشان کرد که "ماهیت این حادثه در ابتدا فاش نشد. سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت طالبان این رویداد را بررسی کرده و در بررسی‌های اولیه خود دریافتند که این حمله توسط پهپادهای آمریکایی انجام شده است".

طالبان حمله پهپادهای آمریکایی را محکوم می‌کند

مجاهد با بیان اینکه طالبان این حمله را به هر بهانه‌ای که باشد، "شدیدا محکوم می‌کند"، افزود: "این گونه اقدامات تکرار تجارب ناموفق ۲۰ سال گذشته و مغایر با منافع ایالات متحده آمریکا، افغانستان و منطقه است و به فرصت‌های در دسترس آسیب می‌زند."

همزمان عبدالنافی تکور، سخنگوی وزارت کشور طالبان، نیز مدعی شد: «خانه‌ای در محله شیرپور هدف یک راکت قرار گرفت. اما از آنجا که این خانه خالی بود، کسی کشته نشد.»

رسانه‌های آمریکایی بامداد امروز از کشته شدن ایمن الظاهری رهبر القاعده در این حمله خبر دادند و این خبر رسما توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تایید شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها