۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
داده‌های آماری آمریکا و چین چه سیگنالی می‌دهد؟

به گفته حسین شیبانی داده‌های تورم آمریکا نشان می‌دهد، تورم به این کشور به اعدادی رسید که شاید خوشبین‌ترین تحلیلگران فدرال رزرو پیش‌بینی نمی‌کردند.

فردای اقتصاد- کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل معتقد است که هفته عجیبی در بازارهای جهانی مشاهده شد. داده‌های تورم آمریکا نشان می‌دهد، تورم به این کشور به اعدادی رسید که شاید خوشبین‌ترین تحلیلگران فدرال رزرو پیش‌بینی نمی‌کردند که گزارش تورم CPI آمریکا به محدوده‌های پیش از کرونا برسد یا تورم تولیدکننده آمریکا در مقیاس سال رقم ۰.۱ درصد را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: داده‌های تورم چین نشان می‌دهد که تورم تولید کننده در این کشور منفی ۵.۴ درصد در هفته گذشته منتشر شد. تورم CPI چین نیز صفر درصد است. این عوامل نشان می‌دهد در ادامه مسیر احتمالا سیگنال‌های رکود در این کشور جدی‌تر خواهد شد.

شیبانی در واکنش به سوالی مبنی بر این که؛ آیا کشورهایی که تورم را کنترل کردند دست به تعطیلی فولاد و پتروشیمی زدند؟ بیان کرد: سیاست‌های انقباضی. انقباض مالی توسط دولت‌ها و انقباض پولی توسط بانک‌های مرکزی با بالاترین شدت صورت گرفت.

از طرفی، نرخ‌های بهره (برای این که سرعت رشد اقتصاد و جریان گردش پول کم شود) به طرز وحشتناکی بالا رفت. حال چطور می‌توان یک صنعت را در کشوری برای مدیریت تورم تعطیل کرد؟ این اتفاق در جای خود بحران جدید به وجود می‌آورد.

برای مدیریت تورم هنر اینجاست که بنگاه‌ها مسیر خود را ادامه دهند ولو با سرعتی کمتر از قبل.

در برنامه امروز بورسان، سعید شیرزادی مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن به تشریح وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل شرایط بازارهای جهانی را مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار