برنامه کامل بورسان ۳۱ تیر ماه

پایان سرد اولین ماه تابستانی بورس

با حضور سید محمود یاسینی اردکانی مدیر عامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران و مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
پایان سرد اولین ماه تابستانی بورس

بورس تهران در آخرین روز تیرماه روندی کاهشی در پیش گرفت و با افت بیش از ۸۰ درصد از نمادهای معاملاتی مواجه شد.

فردای اقتصاد: شاخص‌کل بورس تهران در معاملات امروز به طور مجدد سطح ۲ میلیون واحد را ترک کرد. نماگر اصلی بازار در آخرین روز تیرماه با متحمل شدن ۱.۶۵ درصد افت تا محدوده یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد مجبور به عقب‌نشینی شد. شاخص هم وزن با تاثیرپذیری یکسان از کلیت نمادهای معاملاتی با ۱.۷۷ درصد افت مواجه شد و به رقم ۶۹۹ هزار و ۹۳۵ واحد بازگشت.

در روزی که سپری شد ۸۱ درصد از نمادهای معاملاتی در بازار سهام (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) قرمز پوش بودند. ارزش کل سفارش‌های روی تابلو در بخش فروش، پایان بازار ۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید. سفارشات خرید نیز با رقمی بالغ بر ۴۸۷ میلیارد تومان در تابلوی بازار نقش بست.

امروز ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) رقم ۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان را تجربه کرد که این مهم در جای خود می‌تواند نشان از عدم رونق در معاملات بازار داشته باشد.

در آخرین روز کاری تیر ماه در مجموع سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی، بیش از ۸۷۷ میلیارد تومان جریان نقد از معاملات به واسطه حقیقی‌ها خارج شد. در مقابل صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط توانستند نزدیک به ۱۲۷ میلیارد تومان نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران خرد جذب کنند.

در برنامه امروز بورسان، سید محمود یاسینی اردکانی مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران به بررسی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سرمایه پرداخت. مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه هم در ادامه شرایط بازارهای جهانی و معاملات در بورس کالای ایران را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • زهرا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    خواروذلیلمون کردید هم دربورس وهم... بورس را سرنگون وبقیه بازارهارا نجومی
  • یوسفی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    چرا کسی پاسخگوی وضع موجود بورس نیست. خواهشاً صدای مردم باشید و یا اینکه فراخوان تجمع بدهید تا مسیولین پاسخگو تصمیمات عجولانه و بی تدبیر خود باشند.