۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
رونق پلیمری‌ها در معاملات بورس کالا نشانه چیست؟

به گفته مهدیه علیجانی، رکود در بازار مسکن و حذف تقاضای سرمایه‌ای باعث کاهش استقبال و رقابت در شمش و مقاطع فولادی شده است.

فردای اقتصاد: مهدیه علیجانی، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: طی دادوستدهای هفته گذشته بورس کالا در بخش فلزات با رکود شدیدی مواجه هستیم. در بخش پلیمرها معاملات با حرارت در حال پیگیری است اما این حرارت ناشی از گرمای رونق نیست و بیشتر نشات گرفته از تب یک بیماری است.

مهدیه علیجانی در برنامه روز شنبه بورسان عنوان کرد: در بازار فلزات مشابه ماه‌های گذشته با عرضه ورق گرم فولاد مبارکه شاهد رشد شاخص حجمی زنجیره فولاد بودیم که به عدد ۳۲۸ واحد رسید. با حذف عرضه ورق گرم شاخص ۱۱۴ واحدی می‌شود که از حالت عادی و شرایط نرمال فاصله زیادی دارد.

وی گفت: رکود در بازار مسکن و حذف تقاضای سرمایه‌ای باعث کاهش استقبال و رقابت در شمش و مقاطع فولادی شده است.

به گفته این تحلیگر بازار سرمایه، هفته گذشته ۱۷۳ هزار تن شمش عرضه شد و تقاضا با ۲۰ درصد کاهش نسبت به هفته ماقبل به ۱۳۸ هزار تن رسید. از این مقدار ۱۵ هزار تن عرضه و ۳ هزار تن تقاضا به شمش فولاد خوزستان اختصاص داشت. بنابراین نرخ شمش فخوز در بورس کالا به طور میانگین به ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد که با شمش CIS ۴۵۵ دلار به ازای هر تن معامله شده بود.

علیجانی افزود: آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره به ترتیب ۶۳ درصد، ۲۳ درصد و ۱۸.۵ درصد از شمش فخوز معامله شدند.

در برنامه امروز بورسان، سید محمود یاسینی اردکانی مدیر عامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران به بررسی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی بازار سرمایه پرداخت. مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه هم در ادامه شرایط بازارهای جهانی و معاملات در بورس کالای ایران را بررسی کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار