۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
مشکلات بورس از کجا نشأت می‌گیرد؟

به گفته مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه تا زمانی که نگرش دولت به بازار سرمایه تغییر نکند، مشکلات بورس و سهامداران ادامه‌دار خواهد بود.

مریم محبی، مدرس و مشاور سرمایه‌گذاری در برنامه دورهمی بورسی «فردای اقتصاد»: سازمان بورس در جایگاهی قرار ندارد که بتواند حاکمیت شرکتی را اجرا کند اما می‌تواند بر عملکرد شرکت‌ها نظارت داشته باشد. بورس می‌تواند پول را از بازارهای تورم‌زا به بخش‌های مولد انتقال دهد اما این نقش به درستی ایفا نمی‌شود؛ چرا که حتی شرکت‌های بورسی نیز سرمایه‌گذاری در بازارهای رقیب بورس را ترجیح می‌دهند. مشکل بورس از روسای سازمان بورس نیست بلکه از نگرش دولت به بورس است و تا زمانی که این نگرش تغییر نکند و دولت این بازار را به عنوان یک بخش مولد اقتصادی به رسمیت نشناسد، همین اتفاقات ادامه‌دار خواهد بود.
 

برای مشاهده فیلم کامل این نشست کلیک کنید: دورهمی بورسی/ کارنامه سازمان بورس در دفاع از حقوق سهامداران

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    باز دم دولت گرم بهتره از همه زیاده خواهی آن انسان هایی هست که سیری ندارن
    • مجید IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      عرض شود که منشأ مشکلات بورس خود دولته بقول معروف الناس علی دین ملوکهم مردم زیاده خواهی و نقض عهد و هرنوع خلاف و تخلف را از دولت یادگرفتن.
  • مجید IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    متاسفانه همه چیز در این مملکت حالت دکور داره هیچی کارکرد خوش را نداره یه چیزی می‌سازیم و اسمش را میزاریم ماشین برای اینکه بگیم ماهم صنعت خودرو داریم یه چیزی درست کردیم یه تعداد شرکت که نصفشون کارکرد درست و خوبی ندارن یه جا جمع کردیم و اسمش را گذاشتیم بورس و اصلا به محتوا و مفهوم اصلیش کار نداریم!!!!

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار