۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
دولت از کجا خرج می‌کند؟

محسن زنگنه: دولت در سه ماه نخست سال جاری از محل درآمدهای مالیاتی، عوارض، رسوب منابع حساب متمرکز خزانه و بخشی از منابع آزادشده تبصره ۱۴ بودجه خرج می‌کند.

فردای‌اقتصاد:  به گفته محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، در سه ماه اول امسال بیش از ۸۵ درصد درآمد مالیاتی دولت که در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود محقق شده‌است. حقوق گمرگی و معادن رشد خیلی خوبی داشت و دولت توانست از محل عوارض، تعرفه‌ها و حقوق گمرکی درآمد داشته باشد.  
وی تاکید کرد: یکی دیگر از محل درآمد دولت در سه‌ماه نخست امسال منابع حساب متمرکز خزانه بود. دستگاه‌های اجرایی وابسته به دولت که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند ملزم شدند که همه درآمد خود را به این حساب واریز کنند. رسوب منابع در حساب خزانه و درآمدهای نفتی و مالیات به عنوان منبع درآمد دولت بود. بخش زیادی از خرج دولت از رسوب منابع شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی تامین شده است.  
زنگنه خاطرنشان کرد: با توجه به آن‌که هزینه‌های تبصره ۱۴(هدفمندی یارانه‌ها) در مواد بودجه تقسیم شد بخشی از منابع این تبصره هم برای مخارج دولت استفاده می‌شود. البته به دلیل کمبود بنزین این نگرانی وجود دارد که بخشی از منابع تبصره ۱۴ به واردات بنزین تخصیص یابد.
به‌گفته وی پارسال سازمان برنامه منابع و مصارف را خوب مدیریت کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار