۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
چگونه در مرکز توجه، با اعتماد به نفس صحبت کنید؟

فردای اقتصاد: برای اینکه بتوانید در محل کار فردی واقعاً تأثیرگذار باشید، باید بتوانید در هنر صحبت کردن، به خود مسلط باشید. این بدان معناست که گاهی نه تنها باید سخنان کلیدی خود را که به دقت طراحی کرده‌اید ارائه کنید، بلکه باید بتوانید پرسش و پاسخ و صحبت‌های کوچک بعد از آن را، با سخنانی به یاد ماندنی شکل دهید. و بر خلاف تصورات رایج، لازم نیست شما ذاتاً یک برون‌گرای جذاب باشید تا در هنگام قرار گرفتن در کانون توجه، به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید. کافی است راهکارهای نشریه هاروارد بیزنس‌ری‌ویو را به کار بگیرید:

نخست، از پاسخ‌های پیش‌فرض قابل پیش‌بینی، که مانع از برقراری ارتباط با دیگران به روش‌های واقعی، مناسب، خلاقانه‌تر و سازنده‌تر می‌شوند، اجتناب کنید. به جای آن، از استناد به نکات مشترکی استفاده کنید که می‌تواند به شما در جذب شنوندگان کمک کند. برای مثال، وقتی درباره افراد سخن می‌گویید فقط سمت‌ها را در رزومه فرد فهرست نکنید، بلکه داستانی در مورد اینکه چگونه به تیم ارزش افزوده‌ است بگویید.

برای برداشتن فشار از روی خود، به یاد داشته باشید که لازم نیست ستاره نمایش باشید. شنوندگان بیشتر تمایل دارند که به شما اعتماد کنند و شما را تأیید کنند، فکر کنید که به جای یک بازیگر یا روبات، اما مانند یک انسان صحبت می‌کنید.

و در نهایت، قدرت گوش دادن را دست کم نگیرید. به خودتان فضایی برای پردازش اطلاعات بدهید. بازنویسی یا پرسیدن پرسش‌های تکمیلی می‌تواند کمک کند و زمان بیشتری برای فکر کردن در مورد پاسخ شما فراهم کند.

منبع: هاروارد بیزنس ری‌ویو

نویسنده: مت آبراهامز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار