۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
سرمایه‌داری رفاقتی؛ زمانی که سرمایه‌دار دشمن نظام سرمایه‌داری می‌شود!

یکی از بزرگ‌ترین دشمنان نظام سرمایه‌داری خود سرمایه‌داران هستند! این درس آدام اسمیت شاید برای بسیاری از دشمنان سرمایه‌داری عجیب باشد.

فردای اقتصاد: یکی از بزرگ‌ترین دشمنان نظام سرمایه‌داری خود سرمایه‌داران هستند! این درس آدام اسمیت شاید برای بسیاری از دشمنان سرمایه‌داری عجیب باشد. معمولا با فکر کردن به بازار آزاد و رقابتی، تصویر سرمایه‌دار ثروتمندی به یاد ما می‌آید که از این نظم بازار سود برده است، اما همیشه اینگونه نیست. 

سرمایه‌دار با استفاده از رقابت، نوآوری و فراهم آوردن محصولی که باعث رضایت مصرف‌کننده می‌شود، به ثروت دست پیدا می‌کند، اما زمانی که به بالای نردبان ثروت می‌رسد، خود نردبان را پایین می‌اندازد. نردبان رقابت و نوآوری این فرصت را به سرمایه‌دار می‌داد که آزادانه و با فراهم آوردن محصول بهتر یا ارزان‌تر، به قدرت و ثروت برسد، اما حال که خود با استفاده از آن نردبان به بالا رسیده است، آن را نابود می‌کند تا رقیبی برایش پیدا نشود. 

سرمایه‌داری رفاقتی تهدیدی برای رفاه، آزادی و اقتصاد است. در این ویدئو به بینش آدام اسمیت درباره سرمایه‌داری رفاقتی می‌پردازیم و در بخش آخر، راهکار او برای غلبه بر سرمایه‌داری رفاقتی را بررسی می‌کنیم.

منبع ویدئو موسسه فریزر

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار