۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
آمار هولناک از بازنشستگانی که زیر ۵ میلیون حقوق می‌گیرند

۶۰ درصد بازنشستگان کمتر از ۵میلیون حقوق می‌گیرند

فارس: رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور گفت: بالای ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل و پایین‌ترین حقوق دریافت می‌کنند و ما بازنشستگانی داریم که یک‌سوم ۵میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند و شرایط بازنشستگان تأمین اجتماعی از سایر صندوق‌ها بیشتر در رنج هستند.
وی افزود: میانه بگیران ۳۰ درصد هستند که بین ۸ میلیون تا ۱۵ میلون نفر دریافت می کنند و گلایه آنها بیشتر آنها از حقوق است و بخس اعظمی از آن ها فاقد مسکن هسنتد و حقوق آنها در اسکان هزینه می شود.
رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور  ابراز کرد: برای جامعه کارگری جریانی به نام شوای عالی کار داریم و قانونی است و حداقل حقوق براساس تورم موجود جامعه کار را مشخص می کند. تورم بانک مرکزی اعلام شده با نرخ افزایش مزد بی نهایت فاصله دارد و این به خاطر نادیده گرفتن قانون است.
وی عنوان کرد: ماده ۹۶ تامین اجتماعی به صراحت می گوید تامین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یکبار باید حقوق بازنشستگان برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیات وزیران تصویب شود و بعضا شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.
وی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ما قانون با صراحت می گوید ماده ۵۴ تامین اجتماعی به صراحت می گوید صفر تا صد بیمه شدگان درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود اما می بینیم بیمه ها نگاهشان با درمان در پرداختی ها تعرفه ها در بخش خصوصی را پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: درمان در کشور ما پزشک محور است و پزشک تصمیم می گیرد که درمان بیمار چگونه باشد و طوری تلقین می شود که در آن بیمارستان درمان شود. اگر با تأمین اجتماعی قرارداد داریم  تعرفه بخش عمومی و خصوصی را پرداخت می کنند. از این رو باید به بیمه های تکمیلی حرکت کنیم و این بار مضاعف ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها