۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
پیش بینی بورس و قیمت دلار تا پایان امسال

به گفته علی اسکینی، بازدهی بورس در ۱۰ روز اخیر از بازدهی (ابتدای سال تا کنون) بیشتر بوده است. اخباری که بتواند ریسک معاملات را افزایش داده تا در ادامه معاملات به سمت ریزش سوق پیدا کند، امروز وجود نداشت.

فردای اقتصاد: مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صنعت و معدن معتقد است، ۲ موضوع برای شرکت‌های پالایشی مطرح بوده که باعث شده سودآوری صنعت با جهش خوبی همراه شود.
علی اسکینی با حضور در برنامه روز شنبه بورسان عنوان کرد: نخستین نکته در اینجا حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است. از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اواسط هفته گذشته مبنای نرخ گذاری صنعت پالایشی (در فرآورده‌های اصلی) با رقم ۲۸۵۰۰ تومان بوده است. در فرآورده‌های فرعی هم عمدتا به جز وکیوم باتوم سایر محصولات با رقم فوق مورد معامله قرار می‌گرفتند.

وی افزود: حذف نرخ دستوری باعث می‌شود، صنعت رقمی بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش فروش را از چنین محلی تجربه کند. موضوع دیگر به کرک اسپرد باز می‌گردد. تقریبا از آذر و دی سال گذشته کف کرک اسپردها مشاهده شد. در هفته‌های اخیر شاهد افزایش این معیار هستیم.

به عبارتی، به واسطه قیمت‌های جهانی و افزایش قیمت دلار صنعت پالایشی در نقطه جذاب قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره این که سودآوری در کدام نمادها بیش‌تر خواهد بود، تصریح کرد: سود شرکت‌های گروه پالایشی تقریبا هم‌پای یک دیگر افزایش پیدا می‌کند. اکنون کرک گازوئیل بیشتر از سایر کرک‌ها در حال افزایش است.

اسکینی درباره احتمالی مبنی بر حذف تخفیف‌ها در گروه پالایش گفت: در حوزه تخفیف ۲ موضوع مطرح است. نخست تخفیف ۵ درصدی و دیگری تخفیف ۵ دلاری.

در صورتی که تحفیف ۵ درصد حذف شود طبعا صنعت زیان‌ده خواهد شد. صحبت از ۵ دلاری است که ۲ سال گذشته تصویب شد، گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که دولت تصمیمی در خصوص حذف آن ندارد.

حذف تخفیف ۵ دلاری تاثیر زیادی نسبت به حذف تخفیف ۵ درصدی ندارد.

مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: رشد قیمت نفت به ارقامی بیش از ۹۰ دلار و افزایش نرخ دلار در روز جاری به عنوان تکانه مثبت برای بازار سهام محسوب می‌شوند اما معامله‌گران توجه چندانی به چنین مواردی در بازار امروز نداشتند.

وی گفت: افت امروز ناشی از جو معاملات و شناسایی سودی است که برخی از معامله‌گران دارند.

بازدهی بورس در ۱۰ روز اخیر از بازدهی (ابتدای سال تا کنون) بیشتر بوده است. اخباری که بتواند ریسک معاملات را افزایش داده تا در ادامه معاملات به سمت ریزش سوق پیدا کند، امروز وجود نداشت.

در برنامه امروز بورسان، علی اسکینی مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صنعت و معدن به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه هم مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت داد و ستدها در بورس کالای ایران را مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم ناطق IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    چرا خودرو سواری دیگه توی بورس کالا عرضه نمیشه لطفا این مشکلو حل کنید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار