۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
مذاکرات تسلیحاتی در دیدار کیم و پوتین

کیم جونگ اون، رهبر کره‌ی شمالی روز سه شنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه وارد روسیه شد و احتمالا این دیدار بر تمایل مسکو برای خرید مهمات به منظور پر کردن ذخایر این کشور بر می‌گردد. تحلیلگران بر این باورند که منابع مهمات روسیه در جریان جنگ اوکراین تضعیف شده است. کیم جونگ، رهبر کره‌ی شمالی روز سه شنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه وارد روسیه شد و احتمالا این دیدار بر تمایل مسکو برای خرید مهمات به منظور پر کردن ذخایر این کشور بر می‌گردد. تحلیلگران بر این باورند که منابع مهمات روسیه در جریان جنگ اوکراین تضعیف شده است.

فردای اقتصاد: آنگونه که سی ان ان گزارش داده است، صبح سه‌شنبه قطار خصوصی کیم جونگ اون تحت مراقبت‌های شدید امنیتی وارد روسیه شده است. هم‌زمان هشدارهای ایالات متحده مبنی بر امکان دستیابی دو رهبر به یک معامله تسلیحاتی نیز مطرح بوده است.سی ان ان درگزارشی درباره‌ی این دیدار می‌نویسد: با گذر بیش از 18 ماه از جنگ اوکراین، حالا ارتش این کشور به شدت به ذخایر مهمات و گلوله‌های تازه نیاز پیدا کرده است. این در حالی است که کره شمالی هم که سال‌ها به دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود با تحریم‌های بین‌المللی مواجه شده بود، درباره همه چیز، از پول نقد و مواد غذایی گرفته تا فناوری موشکی دچار محرومیت است. این نشست می‌تواند منجر به دستیابی کره‌شمالی به انواع سلاح‌هایی شود که تحریم‌های سازمان ملل دو دهه آن کشور را از دستیابی به آن‌ها منع کرده بود. دولت ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرده بود که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی «به طور فعال در حال پیشرفت است» و گفتگوهای بیشتر ممکن است به عنوان بخشی از تلاش‌های روسیه برای یافتن تامین‌کنندگان جدید تسلیحات برای استفاده در جنگ خود علیه اوکراین قلمداد شود. 

«جئون هاکیو»، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز روز سه‌شنبه گفت وزارتخانه این کشور از نزدیک در حال بررسی این موضوع است که آیا کره شمالی و روسیه به مذاکرات درباره قرارداد تسلیحاتی و انتقال فناوری ادامه خواهند داد یا خیر؟تحلیلگران می‌گویند که دیدار بین کیم و پوتین، تحول مهمی خواهد بود و دو رهبر را که به طور فزاینده‌ای در صحنه جهانی منزوی شده‌اند، کنار هم قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار