۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
سرنوشت اقتصاد و بازارها در نیمه دوم ۱۴۰۲

نوید قدوسی معتقد است شرایط ایده‌آلی برای دولت و بانک مرکزی در راستای کنترل تورم فراهم است. وی این موضوع را از چند جنبه مورد بررسی قرار می‌دهد.

فردای اقتصاد: نوید قدوسی، کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است: عوامل کلان و خرد در روند معاملات بازار سهام اثرگذار است. در تشریح عوامل کلان باید توجه داشت که یک تغییر رویکردی در نظام حکمرانی کشور شکل گرفته که بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده است.

نوید قدوسی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: شرایط ایده‌آلی برای دولت و بانک مرکزی در راستای کنترل تورم فراهم است. به لحاظ سیاسی در موقعیت مناسبی قرار داریم و توافق در سطحی هر چند پایین حاصل شده است. در قالب این توافق می‌توان به هدف فروش نفت رسید.

وی گفت: اکنون شبکه بانکی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. توافقات سیاسی روی انتظارات تورمی و شرایط اجتماعی اثرگذار است.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، در حوزه فروش نفت که عامل کلیدی برای اقتصاد است با توجه به توافق سیاسی، ۳ مولفه وجود دارد. بهبود صادرات نفت، برداشت از بخش قابل توجه نفت که روی آب وجود دارد و خوش‌اقبالی کشور در بازار نفت در پی کاهش تولید نفت (عربستان، روسیه و برخی از اعضای اوپک) با محوریت ممانعت از کاهش قیمت. با فرض فروش نفت ارزان کشور، افزایش تعداد بشکه‌های نفتی می‌تواند به رشد درآمد ارزی منجر شود.

در برنامه امروز بورسان، نوید قدوسی کارشناس ارشد بازار سرمایه با ارزیابی متغییرهای اقتصادی به تشریح وضعیت فعلی و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه وحید محمدی کارشناس تحلیل سبدگردان امید نهایت‌نگر شرایط صنعت اوره را مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار