۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
بهبود معاملات در بورس کالا ؟

به گفته مهدیه علیجانی، تشدید رکود جهانی و تقویت شاخص دلار باعث شد که قیمت مس LME تا مرز ۸ هزار دلار کاهش پیدا کند اما با برگشت شاخص دلار به محدوده کمتر از ۱۰۶ واحد، قیمت مس به ۸ هزار و ۲۰۰ دلار مجددا بازگشت.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، شرایط بورس کالا در هفته گذشته متفاوت‌تر از هفته‌های قبل‌تر بود به نحوی که شاهد بهبود معاملات میلگرد و مقاطع بودیم. برای محصولات پلیمر هم معاملات با شارژ سهمیه اول ماه با رشد همراه شد.

مهدیه علیجانی در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: در نخستین هفته مهر ماه ۲۲۳ هزار تن انواع میلگرد و مقاطع در معاملات بورس کالا عرضه شد. در این بخش تقاضایی بالغ بر ۷۰ هزار تن شکل گرفت و در نهایت ۲۳ درصد میلگرد عرضه شده معادل ۵۲ هزار تن مورد معامله قرار گرفت.

نکته قابل توجه اینجاست، میزان معاملات میلگرد و مقاطع نسبت به شهریور ماه تقریبا ۲ برابر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشت محدودیت سامانه بهین یاب برای معاملات شمش، شاهد خروج تقاضای سرمایه‌ای برای معاملات این محصول هستیم.  به طوری که برای ۲۰۱ هزار تن شمشی که عرضه شد، ۱۸۳ هزار تن تقاضا وجود داشت و ۱۳۵ هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت.

علیجانی بیان کرد: تشدید رکود جهانی و تقویت شاخص دلار باعث شد که قیمت مس LME تا مرز ۸ هزار دلار کاهش پیدا کند اما با برگشت شاخص دلار به محدوده کمتر از ۱۰۶ واحد، قیمت مس به ۸ هزار و ۲۰۰ دلار مجددا بازگشت.

در برنامه امروز بورسان امین شجاعی دکترای اقتصاد بین‌الملل به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه هم مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات در بورس کالا را بررسی کرد. در بخش پایانی، کیوان شیدانی مدیر عامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به تشریح جزئیاتی از پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین زیست پالایشگاه ایران پرداخت.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار