۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
قیمت جدید روغن نباتی اعلام شد

قیمت روغن خانوار ۱۰ درصد ارزان شد.

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در راستای تعامل و همکاری با دولت، در اطلاعیه‌ای فهرست جدید قیمت انواع روغن نباتی برای اجرا از امروز (۱۱ مردادماه ۱۴۰۱) اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیگیری و جلسات برگزار شده با «فرهیدزاده» سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و  شه‌پرست مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت، به پیوست قیمت مصرف‌کننده روغن نباتی اعلام  می‌شود.

بنابراین با توجه به اینکه قیمت‌های جدید اعلامی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌بایست توسط خود شرکت‌ها در سامانه جامع تجارت بارگذاری شود، بنابراین از روز سه شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ قیمت‌های فوق قابلیت اجرایی خواهند داشت.

بنابراین گزارش، قیمت روغن خانوار ۱۰ درصد و قیمت روغن صنف و صنعت ۱۵ درصد کاهش داشته است.

قیمت جدید روغن نباتی اعلام شد

قیمت جدید روغن نباتی اعلام شد

افزایش ۲۴۷ درصدی قیمت روغن در خردادماه
 

براساس گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در خردادماه ۱۴۰۱، در بین ۵۳ قلم کالای منتخب، روغن نباتی جامد با ۲۴۷.۲ درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل، رکورددار افزایش قیمت است.

مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور را اعلام کرد که براساس آن، بیشترین افزایش در گروه کالاهای اساسی منتخب مربوط به روغن جامد با ۲۴۷ درصد بوده است. همچنین روغن مایع با ۲۳۳.۸ درصد و پنیر ایرانی پاستوریزه با ۵۵.۷ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش از ۵۳ قلم کالای منتخب، ۳۷ قلم تغییر قییمت بالاتر از تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (۵۱.۴) داشته اند.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها