۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
اثر پلتزمن چه می‌گوید؟

مدرسه اقتصاد UCLA

اثر پلتزمن در اقتصاد به ما می‌گوید مداخله‌های دولت به نتیجه‌ای در تضاد با اهداف خود می‌رسند.

یکی از مهم‌ترین تحقیقات سم پلتزمن استاد سابق اقتصاد دانشگاه UCLA درباره تاثیر دخالت دولت در صنعت خودرو به منظور افزایش ایمنی سرنشینان بود. شرکت‌های خودروسازی مجبور شدند امکانات ایمنی مختلفی به خودروها اضافه کنند.

نتیجه این کار اما حیرت‌انگیز است. پلتزمن در تحقیق خود به این نتیجه رسید با وجود اینکه مرگ و میر سرنشینان خودرو کم شده، اما مرگ عابران پیاده و موتورسواران افزایش یافت! دلیل این اتفاق این بود که رانندگان هنگامی که امنیت بیشتری داشتند، با بی‌احتیاطی و ریسک بیشتری رانندگی می‌کردند که منجر به مرگ و آسیب دیدن عابران پیاده و موتورسواران می‌شد.

اثر پلتزمن به ما یاد می‌دهد رفتار انسان بسیار پیچیده است و جنبه‌های گوناگونی دارد که هنگام سیاست‌گذاری بسیار سخت است که تمامی آن‌ها را در نظر بگیریم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی پورصالح IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    سلام واقعا خسته نباشید. همه چیز عالی و کاربردی فقط یه خواهشی اگه ممکنه نریتر که مانی عزیز هست زیاد هماهنگ نیست شاید به خاطر نحوه بیان و متن ها باشد. خانم رجبی هم مسلط تر هستند و مناسب این کار هستند. ممنون صرفا نظرم گفتم برای دیده شدن بیشتر کارها. البته مانی در بحث اکونومیست و تحلیلی عالیه
  • امیر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    احمقانه تر از این ایده چیزی در تاریخ حماقت یافت نمی شود . چرا موارد خطر آفرین سمت عابرها رو هم کمتر نکنیم ؟ بوضوح گفتین مقررات برای راننده ایمنی بیشتری اورده یعنی خورو ایمن تر شده برای کاهش تلافات عابر هم باید مواد خطر برای عابر ها رو کمتر کرد همین

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار