۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
هشدار ایران به سه کشور اروپایی

وزارت خارجه: به سه کشور اروپایی توصیه می‌شود به جای ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک، برای ارائه راه‌حل جهت پایان دادن به اختلاف نظرهای معدود باقی‌مانده نقش فعال‌تری ایفا نمایند.

فردای اقتصاد: بورس روز گذشته نزولی و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۱۵،۴۲۵ واحدی (معادل ۱.۰۹ درصد) را تجربه کرد و ابرکانال ۱.۴ میلیون واحدی را از دست داد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱.۱۶ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۲،۹۹۴ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها حکشتی، پالایش و ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۴۱۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای درازی و خکرمان بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای حکشتی و شستا داشتند.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای: رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در نشستی در سمرقند، تفاهمنامه‌ای بر سر ورود جمهوری اسلامی ایران به این سازمان امضا خواهند کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی: ابتدا قیمت گذاری دستوری خودرو ظرف چند هفته از طریق تصویب سند واگذاری خودروسازان برداشته می شود سپس سهام شرکتهای خودروسازی واگذار می شود.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی کشور: طرح مالیات بر عایدی سرمایه تایید کمیسیون اقتصادی مجلس را اخذ کرده است. معامله طلا، ملک، ارز و خودرو شامل مالیات می‌شود.

جلسه معاون ارزی بانک مرکزی با مدیران بین‌الملل بانک‌های کشور به منظور تجهیز و آمادگی برای گسترش و احیای روابط کارگزاری با بانک‌ های خارجی برگزار شد.

معاون اجرایی رییس جمهور در رابطه با شایعه گرانی بنزین گفت: تحت هیچ شرایطی آقای رئیس جمهور اجازه افرایش قیمت بنزین را نخواهد داد.

صالحی گفت که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه از او درباره متن توافق احتمالی مشورت خواسته‌اند.

یک سناتور ارشد آمریکایی مخالف برجام پیش‌بینی کرد که احیای برجام احتمالا به بعد از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که قرار است ۱۷ آبان برگزار شود موکول خواهد شد. به گفته او، دولت جو بایدن به شدت دنبال توافق با ایران است و حتما به توافقی با ایران دست خواهد یافت.

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) در بیانیه‌ای ادعاهای خود درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران را تکرار کردند. آنها مدعی شدند: هنگامی که در حال نزدیکتر شدن به یک توافق بودیم، ایران مسائل جداگانه‌ای را دوباره باز کرد که به تعهدات الزام‌آور قانونی تحت معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (NPT) و توافق پادمانی انجام شده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط است. این درخواست اخیر تردیدهایی جدی در قصد و تعهد ایران برای رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز درباره برجام ایجاد کرده است. موضع ایران با تعهدات الزام‌آور قانونی در تناقض بوده و چشم‌انداز احیای برجام را تضعیف می‌کند. نظر به ناتوانی ایران در رسیدن به جمع‌بندی درباره توافق روی میز، با شرکای بین‌المللی خود درباره بهترین شیوه رسیدگی به تداوم تشدید برنامه هسته‌ای ایران و عدم همکاری با آژانس در زمینه توافق پادمانی مشورت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه: باعث تاسف است که سه کشور اروپایی با این بیانیه نسنجیده، گام در مسیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست مذاکرات گذاشته‌اند. به سه کشور اروپایی توصیه می‌شود به جای ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک، برای ارائه راه‌حل جهت پایان دادن به اختلاف نظرهای معدود باقی‌مانده نقش فعال‌تری ایفا نمایند.

انتشار تصویری از نیویورک توسط مهدی خراطی، عضو تشریفات نهاد ریاست جمهوری، احتمال سفر رئیسی به سازمان ملل را تقویت کرد.

جلسه معاون ارزی بانک مرکزی با مدیران بین‌الملل بانک‌های کشور به منظور تجهیز و آمادگی برای گسترش و احیای روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی برگزار شد.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار