۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
سود ۳۰ میلیونی خرید خودروهای خارج از قرعه‌کشی

خرید کوییک خارج از روند قرعه‌کشی ۳۰ میلیون تومان سود در سه ماه برای خریداران به همراه دارد.

فردای اقتصاد: سایپا امروز برای سومین روز متوالی کوییک را بدون قرعه‌کشی در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کرد. کوییک با گیربکس معمولی در این طرح به قیمت ۱۶۸ میلیون و کوییک R دنده‌ای را ۱۷۸ میلیون تومان به فروش می‌رسند. این در حالی است که کوییک دنده‌ای در بازار هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است. برای مثال، امروز کوییک دنده‌ای در برخی وب‌سایت‌ها بین ۱۹۵ تا ۲۲۰ میلیون تومان آگهی شده بود.

سایپا ظرفیت تولید دو خودروی کوییک و کوییک R را افزایش داده است. به طوری که در دومین مرحله فروش یکپارچه هم شاهد برنده شدن همه ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای کوییک بودیم. حال به دنبال این افزایش ظرفیت، از یکشنبه (۹ مرداد) این دو خودرو بدون فرآیند قرعه‌کشی به فروش گذاشته شدند. طبق اعلام شرکت، این فروش فوق‌العاده تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت و با توجه به عدم تکمیل ظرفیت، امروز شاهد سومین روز فروش بدون قرعه‌کشی این محصولات بودیم. عدم تکمیل ظرفیت فروش خارج از قرعه‌کشی کوییک هم یا می‌تواند نشانه‌ای از عدم استقبال مردم از آن باشد و یا به دلیل بالا بودن ظرفیت. با توجه به سابقه قرعه‌کشی‌های پیشین احتمالا این موضوع به دلیل پایین بودن تقاضا برای خودروی کوییک باشد.

با توجه به آنکه تحویل خودرو در این طرح حداکثر ۳ ماهه است، افراد با خرید کوییک خارج از قرعه‌کشی بیش از ۳۰ میلیون تومان سود می‌کنند. این در حالی است که فرضا با سپرده‌گذاری مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان (قیمت کوییک دنده‌ای) در بانک با توجه به فرض سود ۱۶ درصدی پس از سه ماه ۱۷۷ میلیون تومان خواهیم داشت.

قیمت کوییک در روزهای گذشته با اجرای این طرح اندکی کاهش یافته است.

کاهش قیمت کوییک R در روزهای اخیر
قیمت کوییک نسبت به شاخص قیمت خودروهای داخلی بورسان افت بیشتری داشته است

امروز قیمت خودروهای داخلی بدون تغییر بود و خودروهای چینی ۰.۲ درصد رشد داشتند. به این ترتیب شاخص کل قیمت خودروی بورسان رشد ۰.۱ درصدی داشت.

قیمت پراید ۱۳۱ با کاهش ۲ میلیون تومانی (۱.۱ درصدی) و کوییک دنده‌ای R هم با ۲ میلیون تومان (۰.۹ درصد) افت خودروهای با بیشترین افت قیمت امروز بودند.

از سوی دیگر، چینی‌های رده بالاتر همچون کی‌ام‌سی T8 با ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت و دیگنیتی با رشد ۱۵ میلیون تومانی، بیشترین افزایش قیمت‌های امروز را از آن خود کردند.

سود ۳۰ میلیونی خرید خودروهای خارج از قرعه‌کشی
قیمت انواع خودروی داخلی و چینی امروز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱
سود ۳۰ میلیونی خرید خودروهای خارج از قرعه‌کشی
روند شاخص‌های قیمت خودروی بورسان از ابتدای تیر تا کنون

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار