۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
سبز کم‌جان در بورس تهران

شاخص کل بورس تهران امروز ۰.۳۶ درصد صعود کرد اما ارزش معاملات هنوز چنگی به دل نمی‌زند.

معاملات امروز بورس تهران با رشد ۰.۳۶ درصدی شاخص کل و رسیدن این نماگر به محدوده دو میلیون و ۳۲ هزار واحدی پایان یافت. شاخص هم‌وزن نیز ۰.۵۷ درصد افزایش ارتفاع داد. نگاهی به تابلوی معاملات سهام از رشد قیمت ۵۴ درصد از نمادهای بازار سهام حکایت می‌کند. با این حال شاهد خالص خروج حدود ۸۵ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاران حقیقی از جریان دادوستد سهام بودیم.

امروز انبوه‌سازان با بالاترین ارزش معاملات و ورود پول حقیقی همراه شدند که برخی آن را به انتشار آمار مسکن پس از وقفه هشت ماهه ارتباط می‌دهند که البته چندان منطقی نیست. به نظر می‌رسد به واسطه کاهش جریان پول در بازار سهام و گروه‌های کوچک مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.

این روزها بیشترین نگاه فعالان بورسی به سامانه کدال است. هنوز بسیاری از شرکت‌ها گزارش عملکرد ششماهه خود را منتشر نکرده‌اند اما برخی از شرکت‌های بزرگ تا کنون گزارش‌های خوبی روانه کدال کرده‌اند که انتظار می‌رفت با واکنش مثبت‌تری از سوی فعالان بورسی همراه شوند اما به نظر می‌رسد نااطمینانی‌های موجود و البته کمرنگ شدن اعتماد بورسی‌ها مانعی جدی در مسیر درخشش عملکردهای مطلوب ناشران بورسی در این روزها است.


 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار