۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
آغاز نشست شورای حکام با محور ایران

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس روز گذشته متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۶،۷۰۳ واحدی (معادل ۰.۴۸ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۶۳ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲،۶۳۸ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها گشان، خکاوه و حکشتی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۲۴۹ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای زپارس و حآفرین بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای وپاسار و بپاس داشتند.

رئیس اتاق تعاون ایران: تلاش‌های تهران برای افزایش صادرات به روسیه می‌بایست به افزایش ۶۰ درصدی مبادلات تجاری بین دو کشور تا پایان سال کمک کند. محصولات شامل مصالح ساختمانی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات پتروشیمی، پوشاک و کفش و قطعات خودرو و تجهیزات انرژی است.

قائم مقام بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار چنانچه حسابی بیش از ۱۰۰ تراکنش در ماه داشته باشد و ۳۵ میلیون تومان در تراکنش‌ها جابه‌جا شود، تراکنش تجاری تلقی می‌شود و حساب تجاری نیازمند اخذ مالیات است.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش ۴۷ درصدی تولید از ابتدای سال تا ۲۰ شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

دستورالعمل نحوه ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات بانکی پس از تصویب در شورای پول و اعتبار توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

مطابق اعلام بانک مرکزی، در تیر ماه سال ۱۴۰۱، حجم کل نقدینگی در اقتصاد ایران به ۵,۲۵۰ میلیارد تومان رسید. ۴۰,۶۸۰میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به شبه پول و ۱,۱۸۲ میلیارد تومان مربوط به پول است.

سخنگوی صنعت برق: وزارت نیرو در تلاش است که مشترکان بالای یک مگاوات را نیز به زودی و از مهر ماه سال جاری وارد بورس انرژی کند تا عملا یک سوم از برق مصرفی کشور از طریق بورس معامله شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: بحث سه نرخی کردن قیمت بنزین وجود ندارد و قرار نیست که در سهمیه بنزین و قیمت آن تغییری ایجاد شود. سهمیه بنزین به ۳۰ لیتر کاهش پیدا نمی‌کند. سهمیه ۱۵۰۰ تومانی قابل ذخیره است و در کارت‌ها قابلیت ماندگاری دارد.

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین:
نشست سپتامبرِ شورای حکام آژانس از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. موضوعات کلیدی که قرار است مورد بحث قرار گیرند عبارتند از انتقال مواد هسته‌ای در قالب پیمان «آکواس»، ایمنی هسته‌ای، امنیت و پادمان‌ها در اوکراین و همچنین موضوعات بازرسی و پادمانی در ایران.

نخست‌وزیر اسراییل مدعی شد: اطلاعات جدیدی درباره فعالیت هسته‌ای ایران به اروپا دادیم.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای: اگر امریکا و اروپا در مذاکرات وین وقت تلف نمی کردند، می شد خیلی وقت پیش به توافق رسید. متن فعلی خیلی وقت پیش هم دست یافتنی بود. حالا تیم بایدن دارد وقت کشی می کند، چون می ترسد ترامپ آنها را ضعیف بنامد. ایران خواستار متن توافقی بی‌اشکال و مسیری شفاف است

روزنامه دولت: بعید است پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ارجاع دهند. شاهد سناریوی بدبینانه‌ای که غربی‌ها قید هرگونه توافق با ایران را بزنند، نخواهیم بود.

نصری، کارشناس بین‌الملل: احتمالا تروئیکایی اروپایی این بیانیه را به جای قطعنامه شواری حکام آژانس صادر کردند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار