۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
شاخص دو میلیونی بورس از دست رفت

شاخص کل بورس امروز با عقبگرد ۲.۵۴ درصدی مواجه شد و ابرکانال دو میلیون واحد را از دست داد.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران امروز شنبه ۶ آبان‌ماه ۲.۵۴ درصد (معادل ۵۰ هزار و ۸۵۶ واحد) کاهش ارتفاع داد و با از دست دادن کانال ۲ میلیون واحدی تا سطح یک میلیون و ۹۵۱ هزار واحد یعنی محدوده‌ای که در نخستین روز شهریورماه از آن عبور کرده بود و در مدت ۱۰ روز خود را به ارتفاع دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد نیز رسانده بود، عقب‌نشینی کرد. حالا شاخص کل بورس تا رسیدن به کف یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحدی امسال که در ۳۱ مردادماه تجربه شده بود، تنها ۱۳هزار واحد فاصله دارد. 

ارزش دلاری بورس در کمترین سطح ۱۴۰۲

با افت امروز قیمت سهام، ارزش دلاری بورس به ۱۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت که کمترین میزان این متغیر در سال جاری به شمار می‌رود. 

ارزش دلاری بورس در کف ۱۴۰۲

سایه ریسک‌های سیستماتیک بر معاملات بورس تهران

افزایش تنش‌های منطقه‌ای و آغاز حملات زمینی اسرائیل به غزه را شاید بتوان یکی از اصلی‌ترین دلایل چهره سرخ بورس تهران در روز جاری عنوان کرد. شرایطی که سبب شده شاهد خروج ۱۲۰۰ میلیارد تومانی حقیقی‌ها از جریان معاملات سهام در نیمه نخست معاملات روزانه باشیم. امروز ۹۵ درصد نمادها در محدوده منفی تابلو دادوستد شدند و ۳۰ درصد از سهم‌ها با صف فروشی به ارزش حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به معاملات این روز پایان دادند.

از واکنش به تعطیلی بورس استانبول تا وعده تزریق پول

در میان اخبار پیرامونی بازار، صبح امروز مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در پاسخ به سوالی در خصوص ریزش‌های اخیر شاخص بورس بیان کرد: دلایل متعددی باعث نوسانات بازار سرمایه شده که یکی از این عوامل ریسک سیاسی و شرایط ریسک سیستماتیک بوده است که بازار عکس‌العمل منفی نشان داده و مباحث دفعات قبل هم تکرار شده که به طور قطع کنترل می شود. وی همچنین عنوان کرد: به دنبال پرداخت هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به سازمان بورس، صندوق بر اساس تعهد قانونی خود تا پایان سال جاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به بازار سرمایه تزریق خواهد کرد. عشقی همچنین با اشاره به تعطیلی بورس استانبول گفت: درباره تعطیلی بورس ایران در این شرایط باید در شورای‌عالی بورس تصمیم گیری شود.

نقاط سبز سیمانی‌ در تابلوی قرمز بورس

امروز در نمای کاملا سرخ تالار شیشه‌ای، رنگ سبز سهم‌ها که البته انگشت‌شمار بودند، جلب توجه می‌کرد. در این میان سیمانی‌ها که در پایان هفته گذشته از موافقت اعضای هیأت‌مدیره خود برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی خبر داده بودند، امروز در برخی نمادها شاهد رشد قیمت بودند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • فاطمه زبیدی GB ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    راهنمایی کنند

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار