۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
بورس امروز؛  پیروزی عرضه بر تقاضا

شاخص کل بورس تهران پس از رشد کم‌رمق صبحگاهی با افزایش تعداد فروشندگان به سمت محدوده صفر تابلو حرکت کرد و در نهایت معاملات را با کاهش ۰.۰۱ درصدی به پایان رساند.

فردای اقتصاد: امروز با شروع بازار، ابتدا شاخص کل به آرامی افزایش یافت، اما از حدود ساعت ۱۱:۰۰ عرضه‌ها بیشتر شد و در انتهای معاملات، تعداد نمادهای منفی بیشتر از نمادهای مثبت بود، بنابراین در نهایت، شاخص کل بازار با افت ۰.۰۱ درصدی به ارتفاع یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد رسید و به طور کلی بازار سهام به تعادل رسید. همچنین، شاخص کل هموزن ۰.۰۲ درصد افزایش و شاخص کل فرابورس ۰.۱۳ درصد افت داشتند. نماد شرکت‌ معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) و مخابرات ایران (اخابر) بیشترین اثر مثبت و نمادهای پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) بیشترین منفی را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات خرد نیز به ۳۲۱۸ میلیارد تومان رسید. به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی که ریسک‌های سیستماتیک اثر قابل توجهی بر بازار دارد، می‌توان گفت که بسیاری از نمادها نسبت به شاخص ها اصلاح شدیدتری را تجربه می‌کنند. با این حال، اغلب تحلیلگران معتقدند که اکثر نمادهای بازار در وضعیت ارزنده‌ای قرار داشته اما حجم معاملات در حدی نیست که بتواند بازار را تکان دهد و فعالان بازار در انتظار برای ورود به موقع به بازار هستند.

چه خبر از دیگر بازارها؟

قیمت نفت برنت در حال حاضر در محدوده ۸۶ دلار قرار دارد. بانک جهانی در گزارشی، سه سناریو پیش‌بینی قیمت نفت را ارائه کرده است. در نخستین سناریو (اختلال کوچک) عرضه جهانی نفت حداکثر دو میلیون در روز کاهش و قیمت نفت در محدوده ۹۳ تا ۱۰۲ دلار در هر بشکه قرار می‌گیرد. در دومین سناریو (اختلال متوسط) عرضه جهانی نفت حداکثر ۵ میلیون بشکه در روز افزایش دارد که قیمت نفت در بازه ۱۰۹ تا ۱۲۱ دلار در هر بشکه قرار می‌گیرد. در آخرین سناریو (اختلال بزرگ) عرضه جهانی نفت حداکثر هشت میلیون دلار در هر بشکه افزایش دارد که قیمت جهانی نفت را در محدوده‌ای میان ۱۴۰ تا ۱۵۷ دلار در هر بشکه می‌رساند. به طور کلی، انتظار می‌رود که نفت در آینده به روند صعودی میان‌مدت خود ادامه دهد.

قیمت دلار که در تابستان در کانال ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان قرار داشت، با شروع افزایش درگیری‌های منطقه، در محدوده قیمتی ۵۰ تا ۵۲ قرار گرفت. امروز دلار نسبت به روز گذشته ۰.۹۶ درصد افزایش یافت و به ۵۱ هزار و پانصد و پنجاه تومان رسید. به نظر می‌رسد آینده دلار در دست رویدادهای سیاسی منطقه است.

طلا همانند دلار و برخلاف روز گذشته رشد قیمتی داشت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به دو میلیون و ۴۹۳ هزار تومان رسید و ۰.۴۶ درصد افزایش داشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار