۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
احتمالا ترامپ دوباره می‌آید

دونالد ترامپ به طرز «وحشتناکی» منتخب به نظر می‌رسد. اگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فردا برگزار می شد، احتمالا او پیروز می‌شد.

فردای اقتصاد: آنگونه که اکونومیست گزارش داده است، دونالد ترامپ ناگزیر زره قدرتمندی به تن کرده است. اکنون او تحت فشار محاکمه استیضاح وی پس از ریاست‌جمهوری، جریان یافتن چهار محاکمه برای 91 مورد جرم اعلام شده علیه وی در کنار حملات بی‌وقفه رقبای جمهوری‌خواه برای نامزدی حزب در سال 2024 است.

رقبای او بارها استدلال کرده‌اند که آقای ترامپ نمی‌تواند جو بایدن را شکست دهد. به نظر می‌رسد که این ایده را دموکرات‌ها به اشتراک گذاشته باشند. آنها که حتی حاضر نشدند ایده رئیس‌جمهوری هشتاد ساله را کنار بگذارند. هر دو به شدت آقای ترامپ را دست کم گرفته‌اند. در حالی‌که او شانس قابل‌توجهی برای انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور دارد. اگر انتخابات فردا برگزار می‌شد، او حتی به عنوان گزینه مورد علاقه در نظر گرفته می‌شد.

مشخص شده که در آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا، آقای ترامپ در میان رای‌دهندگان ثبت نام شده با اختلاف حداقل چهار امتیاز پیشتاز است. دموکرات‌ها تنها در ویسکانسین با اختلاف دو امتیاز برای آقای بایدن، پیشی گرفته‌اند. ذیل این خطوط اصلی ناامید کننده، یافته‌های نگران‌کننده‌تری هم وجود دارند. در این ایالت‌های بحرانی، 42 درصد از رای‌دهندگان اسپانیایی‌تبار و 22‌ درصد از رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی گفته‌اند که به آقای ترامپ رای خواهند داد که اگر درست باشد، نشان دهنده سقوط حمایت اقلیت است که دموکرات‌ها برای چندین دهه به آن تکیه کرده بودند.

رای دهندگان همچنین گفتنه‌اند که به آقای ترامپ اعتماد دارند تا کارهای بهتری در مدیریت اقتصاد انجام دهد (59% تا 37% برای آقای بایدن). و در مورد مهاجرت (53٪ تا 41٪)؛ و حتی در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین (50٪ تا 39٪)، از هر ده رای‌دهنده هفت نفر گفته‌اند که فکر می‌کنند بایدن برای یک رئیس‌جمهور موثر - از جمله اکثریت دموکرات ها - پیرتر است.  این رای گیری آنقدر نامطلوب بود که دیوید اکسلرود، استراتژیست سیاسی برجسته دموکرات که به انتخاب باراک اوباما کمک کرد، به آرامی پیشنهاد کرد که آقای بایدن باید کناره‌گیری کند.  آیا دموکرات ها باید در چنین وحشتی باشند؟ آنها ممکن است ابتدا سعی کنند خود را با توسل به هوس‌های خطای نمونه‌گیری تسلی دهند. نظرسنجی به طور فزاینده‌ای دشوار است، زیرا تعداد کمتری از آمریکایی‌ها به نظرسنجی ها پاسخ می دهند و ساختن نمونه نماینده از رای دهندگان را بسیار سخت می کند.  این امر به ویژه برای سنجش احساسات در میان زیر گروه‌های جمعیتی، مانند رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی یا اسپانیایی تبار، که حجم نمونه برای آنها حتی کوچکتر از چندین هزار نفری است که ممکن است در یک نظرسنجی تهیه شود، صادق است. با این حال، سایر نظرسنجی‌های رودررو هم از رقابتی فشرده خبر می‌دهند که نشان می‌دهد نتیجه دور از ذهن نیست.

استدلال بهتر برای کسانی که از بایدن دفاع می‌کنند این است که نظرسنجی‌ها یک عکس لحظه‌ای در زمان هستند و افکار عمومی در نهایت ممکن است منحرف شوند. همانطور که دانشمندان علوم سیاسی، کریستوفر ولزین و ویل جنینگز در مطالعه خود در مورد چندین دهه انتخابات در بسیاری از کشورها دریافتند، نظرسنجی‌های رودررو که یک سال قبل انجام می‌شود تقریباً برای پیش‌بینی نتیجه نهایی بی‌فایده است. رقابت‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معمولاً نزدیک است و در ماه‌های منتهی به انتخابات، نظرسنجی‌ها فشرده می‌شوند.

با این حال آشکارا شرایط کنونی برای بایدن چیزی نبود که کمپین بایدن انتظار داشت در یک سالی باقی مانده به انتخابات تجربه کند. محتمل ترین رقیب آنها به جای اینکه به طور مهلکی دچار نقص شوند، به شدت قابل انتخاب به نظر می‌رسد. و اخطار در مورد تغییر افکار عمومی ممکن است کمتر اعمال شود. چرا که ترامپ و بایدن هر دو روسای‌جمهور سابق هستند و اکثر آمریکایی‌ها دیدگاه های عمیقی در مورد آنها شکل داده‌اند بنابراین آن‌ها در برابر تغییر مقاوم خواهند بود. جولی رودریگز، مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، در یادداشتی که در تاریخ 2 نوامبر منتشر شد، با استناد به 91 میلیون دلاری که کمپین باید به دست آورد، استدلال کرد که «تیم بایدن-هریس به خوبی آماده است تا هر کسی را که از میدان اصلی جمهوری‌خواهان افراطی بیرون می‌آید، شکست دهد.» با این حال باید در نظر داشته باشیم که در چند انتخابات گذشته، دموکرات‌ها از مزیت مالی قابل توجهی برای کمپین انتخاباتی برخوردار بودند و اصلاً مشخص نیست که تعیین‌کننده بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، علی‌رغم تلاش دولت برای تبلیغ برنامه‌ی اقتصادی بایدن، بر اساس برخی نظرسنجی‌های انجام شده  55 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که اقتصاد در حال بدتر شدن است. کریس لاسیویتا و سوزی وایلز، مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ، در یادداشتی به حامیان خود، نوشتند: «بایدنومیکس یک شکست کامل بوده است». کمپین آنها قصد دارد به رئیس‌جمهوری فعلی در مورد هزینه بنزین، مواد غذایی و مسکن ضربه بزند. به دلیل تورم، دستمزدهای واقعی از زمان روی کار آمدن آقای بایدن در ژانویه 2021 حدود 1.4 درصد کاهش یافته است.

​ مشکل دیگر سن بایدن است. آقای بایدن، که به زودی 81 ساله می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی چهره‌ای خسته‌کننده دارد و گه‌گاه حرف‌هایش انسجام کافی ندارد. البته هیچ کدام به این معنی نیست که جو بایدن رئیس‌جمهور بدی بوده است: رویکرد دولت او در قبال جنگ اسرائیل با حماس یادآوری دیگری است از اینکه جهان چقدر از داشتن یک تیم شایسته و با تجربه در کاخ سفید سود می‌برد.  با این حال، در زمان انتخابات، این‌ها کافی نخواهد بود.

به نظر می‌رسد آقای بایدن قصد کناره گیری نداشته باشد و همینطور به نظر می‌رسد که حزب قصد ندارد او را کنار بگذارد. پس چه کاری می تواند بکند؟ برخی موارد مانند قدرت مبارزات انتخاباتی آقای بایدن، که عملیاتی میلیارد دلاری برای بهبود جایگاه عمومی او خواهد بود، در کنترل وی هستند. رئیس جمهوری باید رای دهندگان طبقه کارگر را جلب کند، چه سفیدپوستان و چه غیرسفیدپوستانی که به سمت حزب جمهوری‌خواه حرکت کرده‌اند. او باید شور و شوق خود را در میان مترقیانی که از سیاست دولت اسرائیل در اسرائیل عصبانی هستند، بی‌افزاید. رای دهندگان جوان برای یافتن اشتیاق برای رئیس جمهوری سالمند خود به تشویق نیاز دارند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار