۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
شروع خنثی بورس در ابتدای هفته

شاخص کل بورس تهران معاملات امروز را با افت ۰.۰۷ درصدی به پایان رساند و شاهد خروج سهامداران خرد از جریان دادوساد سهام بودیم.

فردای اقتصاد: بورس تهران اولین روز معاملاتی هفته را در حالی آغاز کرد که در ابتدای معاملات بر تعداد نمادهای سبز اضافه می شد، اما تقریبا از نیمه دوم بازار، تعداد نمادهای منفی بیشتر شد و خروج پول از سهام شدت گرفت. در سی دقیقه پایانی نیز خرید حقوقی در نمادهای شاخص ساز بیشتر شد . با این حال شاخص کل با کاهش ۰.۰۸ درصدی در ارتفاع دو میلیون و ۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. در این میان به نظر می‌رسد شناسایی سود از سود سهامداران پس از یک هفته تماما سبز و رشد بیش از ۴ درصدی شاخص کل طبیعی به نظر می‌رسد. امروز ارزش معاملات خرد به سختی توانست در حوالی ۴۰۰۰ میلیارد تومان قرار بگیرد. ارزش معاملات خرد نشان‌دهنده رفتار محتاطانه فعالین بازار برای ورود به بازار است. در چنین بازاری که ریسک سیستماتیک به اوج خود رسیده است، به نظر می‌رسد سهامداران ترجیح می دهند در نمادهایی ورود کنند که اخبار مثبتی مثل افزایش سرمایه و یا فروش دارایی را در دستور کار خود دارند.

اخبار کوتاه و مهم بازار

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، تولید آهن اسفنجی در هفت ماهه ابتدایی سال برابر با ۲۲.۱ میلیون تن بوده که نسبت به مقدار مشابه سال قبل ۵.۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان بورس، مجید عشقی، بیان کرد که ازین به بعد در سامانه‌های معاملاتی بورس می توان قدرت خرید حساب کاربری را بدون محدودیت و نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش داد. پیش از این سرمایه‌گذاران تنها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اجازه افزایش قدرت خرید حساب کاربری خود را داشتند.

در پی انتشار اخبار برکناری مدیرعامل شستا (ابراهیم بازیان) و انتصاب عارف نوروزی به عنوان مدیرعامل جدید شستا، سهام هولدینگ شستا مورد توجه خریداران قرار گرفت. از جمله مهم‌ترین اهدافی که نوروزی برای شستا در نظر گرفته است می‌توان به افزایش بهره‌وری، مولدسازی دارایی‌های راکد، افزایش شفافیت و توسعه صادرات و ارزآوری اشاره کرد.

همچنین، شرکت‌های نیان الکترونیک (نیان)، سپید ماکیان (سپید)، بیمه کارآفرین (وآفری) و سیمان اردستان (اردستان) از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها در فرآیند افزایش سرمایه قرار گرفتند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار