۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
حقیقی‌ها دست از ماشه فروش برنداشتند

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس روز گذشته متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۱۷۶۲ واحدی (معادل ۰.۱۳ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۱۳ درصدی مواجه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲۳۴۶ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها «پالایش»، «دارایکم» و «شستا» بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها دیروز هم فروشنده بودند و مالکیت سهامی به ارزش ۲۴۷ میلیارد تومان را به سهامداران‌ عمده بورس واگذار کردند. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای «فولاد» و «فخوز» بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای «صبا» و «بپاس» داشتند.

قرعه‌کشی سومین مرحله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ساعت ۱۴ دیروز انجام شد بیش از ۶ میلیون نفر برای ۱۸ هزار خودرو با هم به رقابت پرداختند. نتایج قرعه‌کشی به شرط اخذ استعلام‌ها امروز سه‌شنبه در سامانه یکپارچه قرعه‌کشی خودرو اعلام می‌شود.

اصلاحات اساسنامه صندوقهای دارایکم و پالایشی یکم شامل تبدیل این صندوق‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، تبدیل مدیریت صندوق از غیرفعال به فعال و اضافه شدن رکن بازارگردان برای این صندوق‌ها به تصویب هیئت دولت رسید.

شاخص مدیران خرید یا PMI ایران در مرداد ۱۴۰۱ برای سومین ماه پیاپی کاهش داشته و به ۴۸.۰۶ رسید.

طبق اعلامیه مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، حداکثر ۲۰٪ از سودحاصل از فروش سهام پرتفوی در شرکت‌های هلدینگ و مادر، قابل تقسیم است و مابقی بایستی به حساب اندوخته منتقل و افزایش سرمایه دهند.

به گفته مقامات کارگری و فعالان حوزه کار، بیش از ۸۰ درصد دریافتی کارگران را هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها به خود اختصاص می‌دهد.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران: قراردادهای اختیار معامله با سررسیدهای یک‌ساله در راستای امکان استفاده از استراتژی‌های معاملاتی با افق‌های زمانی متنوع، در نمادهای بنیادی بازار ارائه می‌شود.

بر اساس آخرین نتایج حساب‌های ملی فصلی مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی (GDP) به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۸۸۷ هزار میلیارد ریال با نفت و ۱۶۱۴ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است که نشان از رشد ۳.۸درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۴.۳ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در فصل بهار دارد.

رهبر انقلاب سیاست‌های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران ۳ قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.

سخنگوی بانک مرکزی: ملاک برای تعیین حساب تجاری، تعداد تراکنش واریز به حساب است نه مبلغ واریزی. یعنی باید هم تعداد «واریز به» حساب بیش از ۱۰۰ فقره باشد و در عین حال، مجموع مبلغ واریزی هم بیشتر از ۳۵۰ میلیون ریال باشد، تا حسابی تجاری محسوب شود.

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با بیان اینکه ایران به هیچ وجه موضوعات جدید مانع توافق مطرح نکرده است، گفت: درخواستی مبنی بر تعویق مذاکرات تا بعد از انتخابات میاندوره‌ای آمریکا دریافت نکرده‌ایم و ‌منتظر دریافت پاسخ رسمی آمریکا هستیم.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا از جمله «محسن نذیری اصل» سفیر جدید ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین آغاز به‌کار کرد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مدعی شد برلین متاسف است که ایران هنوز آنچه وی «پاسخ مثبت در چارچوب مذاکرات وین» خواند، نداده است. شرکای اروپایی پیشنهادهایی را مطرح کردند و دلیلی ندارد ایران با آنها موافقت نکند.

یک مقام اسرائیلی: به نظر می‌رسد که توافق هسته‌ای با ایران حداقل تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای (ایالات متحده) امضا نخواهد شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: علیرغم اعلام آمادگی آژانس برای تعامل بدون تاخیر با ایران برای حل مسائل پادمانی، ایران با آژانس تعاملی نداشته است. در نتیجه، هیچ تحولی در این دوره صورت نگرفته و هیچ یک از مسائل باقیمانده حل نشده است.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: اگر توافقی امضا شود، باید تضمین کند که ایران از قدرت هسته‌ای برخوردار نخواهد بود.

رئیس‌جمهور روسیه، پوتین پیمودن روند حذف دلار از اقتصاد کشورش را گریزناپذیر دانست و بر درک چگونگی ایجاد ضربه‌گیرهای اقتصادی و روش عملکرد آنها را در شرایط روزگار کنونی و هم زمان با اجرای روند گریزناپذیر دلارزدایی از اقتصاد، تاکید کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    باتصمیم خفت بار وفریب مردم وپودر کردن سرمایه های آنها توسط حسن روحانی دربورس دیگر هیچ امیدی به بورس نیست مگر اینکه سرمایه تک تک افراد محاسبه وبه حساب آنها واریز گردد.البته بابت جاهل فرض کردن مردم درهمین دنیا عاقبت بخیر نخواهد شد این وعده الهی است.هرچه حق مردم راضایع کنید چوب آن راخواهید خورد.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار