۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
جدال بورسی در نیمه دوم معاملات

نیمه دوم معاملات امروز بورس با کاهش افت شاخص‌های بورسی و تغییر استراتژی سهامداران خرد از فروش به خرید دنبال شد.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران امروز با افت ۰.۰۴ درصدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۵۳ هزار واحدی رسید. در حالی که شاخص کل در حال درگیری با محدوده مقاومتی است، ۶۳ نماد بیشتر از ۳ درصد مثبت بودند، این در حالی است که تنها ۱۴ نماد پایین‌تر از ۳ درصد منفی بودند، بنابراین به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران، بی‌توجه به کلیت بازار و وضعیت شاخص، به سمت نمادهای ارزشمندتر حرکت کرده‌اند و حرکت یکپارچه‌ای در میان نمادهای بازار دیده نمی‌شود. نمادهای سرمایه‌گذاری‌ ساختمان‌ایران‌ (وساخت)، تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام‌ (کترام) و تولیدی چدن‌سازان (چدن) بیشترین درصد افزایش قیمت و نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) و مخابرات ایران (اخابر) بیشترین تاثیر بر شاخص کل را داشتند. ارزش معاملات خرد نیز ۳۸۰۰ میلیارد تومان بود.

از نکات قابل توجه معاملات امروز بورس، تغییر رفتار شاخص و سهامداران در نیمه دوم معاملات بود؛ به طوری که هم شاخص‌ها به سمت محدوده صفر تابلو حرکت کردند و هم شاخص تغییر نقش معامله‌گران از فروشنده به خریدار بودیم. شرایطی که سبب شد از میزان افت شاخص کل کاسته شد و در نهایت نیز خالص خرید حدود ۱۵ میلیارد تومانی توسط سهامداران حقیقی ثبت شد.

اخبار مهم بورس یکشنبه

شرکت سنگ آهن گهر زمین (کگهر) مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی را صادر و آماده برگزاری مجمع است. همچنین افزایش سرمایه ۱۸۹ درصدی شرکت کاشی سینا (کساوه) از محل سود انباشته مورد تایید حسابرس و بازرس قانونی قرار گرفت و مبلغ افزایش سرمایه از ۵۲.۹ به ۱۵۲.۹ میلیارد تومان بروزرسانی شد.

رئیس سازمان بورس، مجید عشقی، بیان کرد که از این به بعد در سامانه‌های معاملاتی بورس می‌توان قدرت خرید حساب کاربری را بدون محدودیت و نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش داد. پیش از این سرمایه‌گذاران تنها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اجازه افزایش قدرت خرید حساب کاربری خود را داشتند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار