۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
۳۰۰ هزار مهاجر افغان از پاکستان به ایران می‌آیند؟

به نقل از خبرگزاری آلمان، مقام‌های پاکستان اعلام کردند که در چارچوب کمپین اخراج مهاجران غیرقانونی بیش از ۳۰۰ هزار پناهجوی افغان تا کنون کشور را ترک کرده‌اند.

ایلنا: به گفته این منابع، تاکنون ۳۰۵ هزار و ۴۶۲ پناهجوی افغان پاکستان را ترک کرده‌اند.

«فضل ربیع»، یک مقام ارشد ناظر بر روند اخراج مهاجران غیر قانونی گفت که حدود ۲۰۹ هزار و ۵۵۰ پناهجو از استان «خیبر پختونخوا» در شمال غرب پاکستان از مرز عبور کرده‌اند.

ربیع گفت: «روزانه بیش از چهار هزار پناهجو از طریق گذرگاه مرزی تورخم کشور را ترک می‌کنند»

«حمزه شفقت»، مقام ارشد شهر کویته، مرکز استان بلوچستان در جنوب غرب پاکستان نیز گفت که ۹۵ هزار و ۹۱۲ نفر دیگر از گذرگاه‌های این ولایت، پاکستان را ترک کردند.

پاکستان ماه گذشته در اقدامی که توسط دولت‌های غربی و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت، اخراج دسته‌جمعی پناهجویان غیرقانونی افغان را تصویب کرد.

اسکان مهاجران در ایران

یومیکو تاکاشیما نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفته بود که مهاجران اخراج شده از پاکستان در ایران اسکان می‌یابند اما ایران این سخنان را تکذیب کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی از قول کارشناسان امور افغانستان احتمال می‌دهد طالبان رانده شده از پاکستان به سوی ایران حرکت کرده و از مرزهای جنوب شرقی وارد کشورمان شوند.

باتوجه به شرایط افغانستان، بعید نیست که برخی از این مهاجران به‌طور غیرقانونی از مرزهای شرقی وارد ایران شوند و شاهد موج دیگری از ورود مهاجران به ایران باشیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha