۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
پافشاری «چارچوب هماهنگی» بر نخست‌وزیری السودانی

ائتلاف شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» اعلام کرد که همچنان از نامزد این جریان برای پست نخست وزیری حمایت می‌کند.

فردای اقتصاد: ائتلاف شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» روز دوشنبه علی‌رغم مخالفت شدید رقیب خود اعلام کرد که همچنان از نامزد این جریان برای پست نخست وزیری حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، عراق با بن‌بست سیاسی مواجه شده و این موضوع که چه کسی نخست وزیر آینده باید بشود به محل نزاع شدید بین جریان‌های سیاسی تبدیل شده‌است.
جریان مقتدی صدر، خواستار انحلال پارلمان و انتخابات زود هنگام است، اما اتحاد «چهارچوب هماهنگی» تاکید دارد که وهله نخست دولت تشکیل شود.
اتحاد چهارچوب هماهنگی روز دوشنبه اعلام کرد که با دیگر جریانات سیاسی در رابطه با چگونگی این فرایند به «تفاهم» دست یافته‌است.
این جریان سیاسی در بیانیه‌ای تاکید کرد که از محمد شیاع السودانی، نامزد مورد نظر خود برای پست نخست وزیری، حمایت کامل می‌کند.
نامزد شدن السودانی برای پست نخست وزیری، خشم مقتدی صدر را برانگیخته است. حامیان جریان صدر به دنبال تنش‌ها در عرصه سیاسی عراق، چندی پیش به پارلمان این کشور هجوم بردند و آن را اشغال کردند. پس از آن نیز برای چند هفته مقابل پارلمان تحصن کردند.
اتحاد چهارچوب هماهنگی روز دوشنبه اعلام کرد که «با نیروهای ملی به تفاهم رسیده» و همچنان «به مذاکرات خود با همه احزاب ادامه خواهد داد... تا دولت جدیدی با اختیارات کامل تشکیل دهد.»
اطلاعیه اتحاد چهارچوب هماهنگی با استقبال محمد الحلبوسی، رئیس سُنی ‌مذهب پارلمان عراق، و همچنین حزب دموکرات کردستان مواجه شد.
این دو جریان سیاسی روز یکشنبه حمایت خود از انتخابات زودهنگام را اعلام کردند اما تاکید داشتند که پیش از آن باید دولت تشکیل شود.
بحران سیاسی عراق اوایل شهریور در پی رویارویی هواداران مقتدی صدر با ارتش عراق به اوج رسید. این رویارویی به دنبال اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از عرصه سیاست رخ داد و در جریان آن طی ۲۴ ساعت بیش از ۳۰ نفر از هواداران صدر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار