۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
بازگشت سم آلتمن به OpenAI

پس از چند روز بحران مدیریتی در مهمترین شرکت هوش مصنوعی جهان، سم آلتمن بنیانگذار اخراجی شرکت OpenAI به این شرکت بازگشت. 

فردای اقتصاد - پس از چند روز بحران مدیریتی در مهمترین شرکت هوش مصنوعی جهان، سم آلتمن بنیانگذار اخراجی شرکت OpenAI به این شرکت بازگشت. 

آلتمن به دنبال آن به این شرکت بازگشت که تمام سرمایه‌گذاران، شخصیت‌های برجسته حوزه تکنولوژی و حتی کارکنان OpenAI خواستار بازگشت او شده بودند. در همین حال هیات مدیره این شرکت که نقش اصلی در ایجاد این بحران داشت هم دچار تغییراتی شده است.

ماجرا از کجا آغاز شد؟ این مطلب را بخوانید
برت تیلور مدیرعامل سابق سلزفورس و لری سامرز  وزیر سابق خزانه‌داری به عنوان اعضای جدید به هیات مدیره اضافه شدند. هچنین ادام دی آنجلو عضو فعلی هیات مدیره و مدیرعامل Qoura همچنان عضو هیات مدیره باقی ماند.

بازگشت سم آلتمن به OpenAI پیروزی برای مایکروسافت به شمار می‌رود که در طی روزهای گذشته تلاش داشت او به این شرکت بازگردد. مایکروسافت بزرگترین سرمایه‌گذار OpenAI است. بسیاری معتقدند که حل این بحران ناشی از هوشمندی و مدیریت ساتیا نادلا بوده است. 

میانداری ساتیا نادلا در بحران OpenAI

اضافه شدن دو عضو جدید هیات مدیره که از اعتبار بالایی در وال‌استریت و سیلیکون ولی برخوردارند به اندازه بازگشت خود آلتمن با استقبال روبه رو شده است. لری سامرز دانش‌آموخته هاروارد در هیات مدیره چندین استارتاپ مشغول به فعالیت است از جمله در استارتاپ Block. 

یک انتقاد اصلی از OpenAI ساختار حاکمیت شرکتی آن بوده که موجب بروز چنین بحرانی شد و حالا یک هدف جدید این شرکت افزودن ۹ عضو جدید هیات مدیره است. خود آلتمن هم موافقت کرده که فعلا در هیات مدیره قرار نگیرد. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار