۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
حکمرانی خوب؛ استقلال بازار پول و سرمایه از سیاست

به گفته مستخدمین حسینی، سازمان بورس رکنی از اقتصاد است که باید استقلال داشته باشد. اکنون این نهاد استقلال ندارد و دولت به طور مرتب بورس را کنکاش کرده و به صورت دستوری به آن ورود پیدا می‌کند.

فردای اقتصاد: این اقتصاددان معتقد است، کشورهایی که در حوزه اقتصاد پیشرفت داشتند از بازار سرمایه شروع کرده‌اند.

حیدر مستخدمین حسینی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: سازمان بورس باید مراقب تعدی دولت باشد. تعدی دولت در جایی است که کالای خود را که شرکت‌ها هستند در بورس با قیمت‌های بالا عرضه کند. چنانچه در اواخر دوره روحانی این اتفاق افتاد و مردم متضرر شدند.

وی تاکید کرد: سازمان بورس رکنی از اقتصاد است که باید استقلال داشته باشد. اکنون این نهاد استقلال ندارد و دولت به طور مرتب بورس را کنکاش کرده و به صورت دستوری به آن ورود پیدا می‌کند.

این اقتصاددان تصریح کرد: بورس در فضای اقتصاد آزاد شکل می‌گیرد. این طور نیست که دولت منابعی را به بورس تزریق کرده باشد و اکنون انتظار خاصی داشته باشد.

درصدی از کارمزدهایی که توسط شرکت‌های کارگزاری از خرید و فروش سهام دریافت می‌شود به سازمان بورس تخصیص پیدا می‌کند و از چنین محلی ساختمان بورس تاسیس می‌شود

در برنامه امروز بورسان، حیدر مستخدمین حسینی اقتصاددان به تشریح مهمترین مسائل اقتصاد ایران پرداخت. در ادامه مجتبی نظری تحلیلگر اقتصاد کلان فردای اقتصاد پیامدهای تغییر سن بازنشستگی را مورد ارزیابی قرار داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار