۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
سیگنال تکنیکال به بورس چیست؟

اگر دلار از کنترل خارج شود طبعا شاخص کل بورس تهران ارقام بالاتری را تجربه می‌کند

فردای اقتصاد: این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است، طلای جهانی برای چهارمین بار به مقاومت تاریخی نزدیک می‌شود، شرایط تورمی دنیا محرکی بوده که می‌تواند به عنوان عاملی در راستای عبور از سقف پیش‌رو در نظر گرفته شود.

شاهرخ شریعتی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: برای شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران اصلاحی ۳۶ هفته‌ای برآورد می‌شود. در حال حاضر مسیر حرکتی این معیار بورسی رو به جلو بوده و تا زمانی که یک میلیون ۸۹۰ هزار واحد یا یک میلیون ۹۹۰ هزار واحد را از دست نداده باشد، جایی برای نگرانی برای افت بیشتر وجود نخواهد داشت.

وی با ارائه سناریویی دیگر ادامه داد: در صورتی که نماگر اصلی بازار سطح یک میلیون و ۸۹۰ هزار واحد را از دست دهد شرایط برای ادامه طبعا سخت خواهد شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص هم وزن بر خلاف شاخص کل حرکت رو به بالایی را تجربه کرد. در عین حال همچنان الگوی روند کاهشی تغییری نداشته و در روزهای آتی در صورتی که این نماگر بورسی موفق به عبور از سقف قبلی شود طبعا با تغییر الگو شانسی برای رشد فراهم خواهد شد.

شریعتی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی سقف شاخص رقم ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحد در نظر گرفته می‌شود. در صورت عبور بازار از سطح فوق ارقامی نظیر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نیز تا پایان سال دور از انتظار نیست.

وی افزود: اگر دلار از کنترل خارج شود، شاخص کل بورس تهران ارقام بالاتری را تجربه خواهد کرد در این شرایط رقم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد هم در دسترس است.

در برنامه امروز بورسان، شاهرخ شریعتی کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی تکنیکال شاخص و صنایع پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه عملکرد معاملات بورس کالا را مورد ارزیابی قرار داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار